Összehasonlí­tó teszt: BMW K 1600 Grand America VS. Honda GL 1800 Gold Wing Tour DCT Airbag

Amerika a feneked alatt, Amerika a gondolataidban, Amerika a navi kijezőjén. A hathengeres gigamotorok, a Gold Wing Tour DCT és a K 1600 Grand America egy számmal nagyobbak a megszokottnál, ezért a határtalan lehetőségek országában kelünk velük úra. Amelyen egyrészt nem oda érkezünk, ahová szerettünk volna, másrészt a versenyben nem a kiegyensúlyozottabb szupertúragép bizonyul jobbnak.

Eredeti célunk Champagne volt. Megnézni az északi Vogézeket, aztán Lotaringia, visszafelé az Ardennek. Habzóbort szürcsölni, finom libamájat majszolni, túlzott hotelszámlákat gyűjteni. Végül is ezekhez az exkluzí­v hathengeres úi cirkálókhoz – egy BMW K 1600 Grand America (alapváltozat: 8 565 600 Ft, a tesztmotor 9 819 100 Ft) és egy Honda GL1800 Gold Wing (teljes felszereltséggel Tour DCT Airbag kiegészí­téssel 11 289 000 Ft) – igazi luxuskörülmények illenek. Száguldás, szórakozás, dőzsölés – és mindezek közepette egy összehasonlí­tó teszt. Csak Esőisten menti meg a céges hitelkártyát: nyugaton szélvihart és zivatart jósolnak. Újratervezés és egy hirtelen ötlet: „Illene hozzájuk, ha Amerikába mennénk velük!“

Meglepetésünkre az úvonaltervező a szemmel láthatóan szárazföldi utat Stuttgarttól Amerikáig jó 460 kilométerre és négy és fél órás időtartamra becsüli. Az is biztosnak látszik, hogy a végtelen lehetőségek országában az idő is jobb lesz. Úgyhogy horgonyt fel, és indulás! A Gold Wing esetében ez szó szerint értendő: ne feledkezzünk meg a kézifékről a bal oldali hasidomban! Indí­tás. Klakk, vummmmmm – a generátorba épí­tett önindí­tó félreérthetetlenül jelzi a hatalmas hathengeresnek, hogy itt az ideje szolgálatba lépni.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.