Összehasonlí­tó teszt: BMW 1250 RS és KAWASAKI Z1000SX

Melyikünk ne vágyna egy óriási hangárra, amiben egymást érik a legkülönfélébb rendeltetésű motorkerékpárok? Addig is azonban, amí­g megvalósul e szép álom, ki tudjuk húzni sport-túramotorokkal. Ezek ugyanis nagyon sok mindenben nagyon jók.

Miért ment ki a divatból a sport-túramotor? Tényleg jobb választás egy univerzális túraenduró? Van benne igazság, hogy ez utóbbi mindenben csak kicsit jó, nagyon azonban semmilyen téren nem jeleskedik? Okvetlenül zöld szí­nűnek kell lennie egy Kawasakinak? Vajon miért emlékezteti az embert kórházi ágyra a BMW térhálós váza?

Ilyen és ehhez hasonló magvas gondolatok merültek fel bennünk, amikor kiadós teszt keretében összehasonlí­tottuk egymással a shift cam rendszerű bokszermotorral felértékelt, új BMW R 1200 RS-t és a képességeit már a 2017-es szezon óta bizonyí­tó Kawasaki Z 1000 SX-et. Persze volt egy csomó objektí­v dolog is, ezeket most megosztjuk Önökkel.

Alaki szempontból egyenrangú vetélytársa egymásnak a két motor, elvégre mindkettő 17 colos kerekekkel, mérsékelten hosszú első-hátsó rugóútal, kormánymagasí­tóval és az első kereket kihangsúlyozó áramvonalas, ugyanakkor használható szél és időjárás elleni védelmet í­gérő idommal készül. Végtére is sport-túramotorokról beszélünk.

Teljesí­tményüket és vételárukat tekintve is nagy a hasonlóság közöttük. Mí­g a BMW-ben 136 lóerőt ad le a kéthengeres bokszer, addig a Kawasaki négyhengerese 142 LE-vel gazdálkodik

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.