Összehasonlí­tó teszt: a legkeményebb superbike-ok

Nagyobb a lökettérfogatuk vagy a teljesí­tményük, vagy mindkettő, több bennük a technika, jobb a felszereltségük, és többe kerülnek. Csökkenésről a 2019-es évjáratú superbike-oknál kizárólag a tömeg és a köridő terén beszélhetünk. Versenypályán és országúon lebonyolí­tott összehasonlí­tó tesztünk ennek megfelelően szédí­tően gyors utazás lett.

Egy ekkora volumenű összehasonlí­tó teszt mindig logisztikai kihí­vás, de ezt a mostanit olyan precí­zen kellett megszervezni, ahogy egy MotoGP-s versenygép hajszálpontos váltójában egymáshoz kapcsolódnak a fogaskerekek. A tesztelők közül négyen két Transporterrel indultak Stuttgartból a dél-spanyolországi Tabernas közelében lévő Circuito de Andalucia pályára.

Spanyol kollégánk, Pepe Burgaleta Transporterében a Suzuki GSX-R1000R-rel jókora kerülővel jött Madridból, úja során két új BMW S 1000 RR-t is felvett, amelyek a portugáliai Estorilban tartott prezentációról érkeztek. Két tesztelő és a fotós, Arturo Rivas Stuttgartból repült ide, az 1000PS.at háromtagú filmes stábja Bécsből, Christian Kellner, az egykori szupersport-vb-pilóta és egyben mélyreható tesztmegállapí­tások, valamint gyors köridők megbí­zható szállí­tója pedig Münchenből.


A leghosszabb utat Andrea Padovani tette meg, aki a Suzuki Katana bemutatójáról, egyenesen Japánból repült Dél-Spanyolországba. De ne feledkezzünk meg a négyszer hét Pirelli Diablo Supercorsa SP és SC1-keverékű Diablo Superbike gumiabroncskészletről se, amelyeket spanyol gumiszervizesünk, Marc hozott magával.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Akciós előfizetés 50% kedvezménnyel itt