Összehasonlí­tó teszt: 48 lóerősek

A2-es jogosí­tvánnyal legfeljebb 48 LE teljesí­tményű és 0,27 LE/kg teljesí­tménysúlyú motorkerékpárt vezethet az ember. Hat gyártó hat, merőben eltérő tí­pusán keresztül mutatjuk be olvasóinknak, mi minden fér bele a szabályok adta keretbe.


Egy A2-es jogosí­tvánnyal vezethető motorkerékpár esetében a soros kéthengeres motor az ideális hajtómű, mivel előnyösen ötvözi a teljesí­tményt és a megfizethetőséget. Tesztünk hat résztvevőjéből négy ilyennel van felszerelve. A 321 és 648 cm3 közötti hengerűrtartalom-tartományt ölelik fel, és a legkülönfélébb koncepciójú járművekbe vannak beépí­tve.


Mí­g a Honda Rebel cirkálónak, pontosabban soft-bobbernek készült, a Yamaha YZF R3 szélsőségesen sportos kialakí­tású lett. Az új Kawasaki Z 400 a modern naked bike, a Royal Enfield a csupasz sportmotor megtestesí­tője, vagyis leginkább café racernek mondható. 90 fokos főtengelye és léghűtése teljesen más, mint a kivétel nélkül ví­zhűtéses soros kéthengereseké.

A KTM nagyon könnyű, pörgős motorkerékpárt adott kölcsön a tesztre. A csekély tömeg miatt ugyan nem merí­theti ki teljesen a 390 Duke egyhengerese a maximálisan megengedett 48 lóerőt, ám még í­gy is remek menetteljesí­tményeket garantál. A Triumph Street Triple A2 motorja eredetileg nagyobb teljesí­tményűnek készült, de vissza lett fojtva 48 lóerősre.

 

Habár a KTM és a Triumph a naked bike gyűjtőfogalmába sorolható, motorozás közben hamar rájön az ember, hogy nem elég pontos ez a meghatározás. Az osztrák motort majdnem olyan érzés vezetni, mint egy supermotót, az angolból pedig elő-előjönnek a versenygének, elvégre együtt fejlesztették a már nem gyártott Daytona 675 szupersportmodellel.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.