A Moto2 reménye

Eleinte kritizálták, hogy Honda márkakupa lesz belőle, de a Moto2 új izgalmakat hozott. Egyedül a prototí­pus vázak fejlesztése szorult háttérbe, most azonban egy páros izgalmas ötletekkel rukkolt elő.

A Moto2 kategória alig váltja be azt a reményt, hogy a váztervezők játszóterévé váljon. Mivel a használandó blokk mindenki számára azonos (a Honda CBR600-as erőforrása), egy ideális világban izgalmas váz prototí­pusokat kellene látnunk a versenyekben, ám ehelyett az innováció hiánya, konzervatí­v gondolkodás és alumí­nium hí­dvázak jellemzik a versenysorozatot. Korábban ugyan a Vyrus kacsintgatott a Moto2 felé a 986 M2 tí­pusával, de a függőcsapaszeges kormányzású extrém motortól inkább féltek a csapatok: túl kevés ilyennel a tapasztalat ahhoz, hogy bárki bele merjen vágni.

 

Motorok Taylormade Carbon2

 

Azonban van még kihí­vó, aki szerint megéri új utakat keresni. A képeken látható modell egy igazi újdonság Kaliforniából. A megkapó karbonszálas monocoque vázzal rendelkező Taylormade Carbon2 friss ötlet egy erősen konzervatí­v területen. Kifejlesztői: Paul Taylor és John Keogh, dizájner.

 

Motorok Taylormade Carbon2

 

A motor innovatí­v érdekességei között meg kell emlí­teni a farokrészen elhelyezkedő hűtőt, ami a motor elejéről kevésbé turbulens levegőt szí­v, és lehetőséget teremt, hogy a motor csak annyira legyen széles, amennyire az erőforrás megkí­vánja.

 

Motorok Taylormade Carbon2

 

Az ülés alatt, a motor súlypontjában található függőlegesen elhelyezett üzemanyag tankban a fogyó benzin nem befolyásolja a súlyelosztást. A lengővilla különösen kemény és természetesen karbonszálas az is.

 

Motorok Taylormade Carbon2

 

Elöl szokatlan konfiguráció található. Ez egyfajta átmenet a hagyományos teleszkópvillák és a BMW-k Telelever futóműve között. Itt csak a rugózást költöztették egy lengőkaron keresztül a vázhoz közelebb, a csillapí­tást viszont a teleszkópszárak végzik. A Taylormade szerint ezzel a felépí­téssel a Carbon2 hasonló reakciókat nyújt, mint egy átlagos versenymotor, de megszűntették a bólintási hajlamot, és semlegesebb viselkedésre lehet számí­tani.

 

Motorok Taylormade Carbon2

 

„Ha valaki előnyre tud szert tenni egy olyan kiélezett versenyben, mint a Moto2, az nagy érdeklődésre tarthat számot, ezt szeretnénk bebizonyí­tani”- nyilatkozta Paul Taylor. „A Moto2 egy prototí­pus kategóriának indult, a költségek csökkentése miatt egyforma Honda CBR600-as blokkokkal, de a vázat illetően teljes szabadsággal. A fejlődés mégse ebben az irányban haladt, ma alig akad különbség az egyes motorok között. Reméljük, hogy be tudjuk bizonyí­tani, hogy a bevált módszereket és szokásokat nélkülöző gondolkodás precí­z fejlesztéssel és teszteléssel keverve meghozza a versenyképes előnyt.”

A Taylormade Carbon2 a goodwoodi sebességfesztiválon debütált. A kérdés már csak az, hogy a Moto2-es csapatok fel merik-e vállalni ezt az új, izgalmas modellt.