A KTM sem maradt adós az újdonságaival

Itt az 1290 Super Duke GT, a 690 Duke és az 1290 Super Duke R Special Edition

Számtalan kémfelvételt követően a KTM végre hivatalosan bemutatta az 1290 Super Duke GT-t. Ahogyan az sejthető, a műszaki alapokat az 1290 Super Duke adja, tehát teljesí­tményben és nyomatékban nincs hiány. Az 1301 köbcentiméteres, V2-es blokkon kí­vül a félaktí­v WP felfüggesztés, a motor dőlésszögét is figyelő blokkolásgátló, a sebességtartó automatika, a többféle vezetési mód, valamint a gyorsváltó sorolható fel az érdekességek között.

 

KTM 1290 Super Duke GT

 

A sport-túra változat mellett azonban egy másik újdonsággal is bővült 2016-ra az 1290 Super Duke tábor. Bemutatkozott ugyanis az 1290 Super Duke Special Edition – ami lényegében egy olyan kivitel, amit az osztrák vállalat PowerParts katalógusából válogatva tuningoltak fel. Az alapverzióhoz képest a különleges kiadáson megtalálható többek között az Akrapovic kipufogó, a hullámos féktárcsa, az erősebb kormánykiflik, valamint az állí­tható fék- és kuplungkar.

 

Az biztos, hogy a KTM csak limitált darabszámban tervezi piacra dobni a Special Edition-t, de az még nem derült ki, hogy pontosan mekkora ez a szám.

KTM 1290 Super Duke Special Edition

 

A bődületes erejűkről ismert Super Duke-ok mellett a 690-es sem maradt érintetlen. A 2016-os modellévre megérkezett, ötödik generáció technikai és kozmetikai változtatásokkal is büszkélkedhet.

 

A továbbra is kétféle kivitelben készülő kétkerekű erejét a már jól ismert, 690 köbcentiméteres egyhengeres garantálja. Az alapváltozatnál ez 73, mí­g az R-nél (az Akrapovic kipufogónak hála) 75 lóerőt jelent. Fontos változás még, hogy az új modelleknél 1000/min-nel tovább pörgethető a blokk, ami nem mellesleg az első motor a mattighofeniek palettáján, ami megfelel az Euro 4-es környezetvédelmi előí­rásoknak.

 

KTM 690 Duke 2016