Szárnyakat és spoilert tettek a Kawasaki rekorder újdonságára. A brutális teljesítményhez különleges aerodinamika kell.
Néhány nap múlva leleplezik a Kawasaki H2-őt, így a leszabályozás közelében pörgő zöld marketinggépezetből elkezdték kiiktatni a tiltást. Most újabb részletet lebbentettek meg: egy szárnyat.
Igen, a H2 aerodinamikai okok miatt egy szénszálból készült légterelőt kap, ami éppen ellentétes szerepet tölt be, mint egy repülőgép esetében: segíti a motort a földön maradásban. Ez egyébként mindnen gyors járműnél probléma. Egy Boeing 250 km/h sebességnél a levegőbe emelkedi, miközben egy nagyon gyors motornak még ennél gyorsabban is stabilan a talajon kell maradnia. Miközben továbbra is jól irányítható…
A motorkerékpárra szerelt apró szárny nem újdonság, ha emlékeznek még a Ducati Desmosedici GP10-re, felidézhetik, hogy a sárvédő magasságában hasonló szélterelőket láthattunk.
Ezek pontos szerepe egyébként egyelőre nem ismert, hiszen egyszerre képesek javítani az egyenesfutást, fokozni a leszorítóerőt, a odaterelni a levegőt a kulcsfontosságú helyekre, illetve szerepe lehet bizonyos turbulenciák leválasztásában is.
A másik új információ a típussal kapcsolatosan az anyagválasztás: a videó alapján sok karbonszálas műanyaggal kell elképzelni a H2-őt. Hogy ez most a teljes idomzatra, vagy csak elemekre igaz, nehéz megtippelni, de bizonyos következtetéseket már most levonhatunk.
Ezek közül az első, és legfontosabb, hogy ha minden burkolat a drága de könnyű anyagból készül, akkor a motor árát a hasonlóan fényűző elemekkel takart konkurensek mellé lövik be. Jelenleg ilyen a Ducati Superleggera és a BMW HP4, tehát a Ninja H2 semmi esetre sem lesz tömegtermék.
Reméljük lesz annyi humor a világban, hogy valai Red Bull Racing fényezéssel lásson el egy Kawasaki Ninja H2-őt.