A Ducati az év legnagyobb fejlesztője?

Változó szelepvezérlés és robotizált váltó – a VW csoporttól származó megoldásokkal teszik ütősebbé a legújabb modelljeiket.

A Ducati nagyot megy idén: a 1199 Panigale és a Multistrada megújí­tása során egy sor új megoldást vezetnek be. Ezek közül az első, a Desmodromic Variable Timing (DVT), ami kényszervezérelt szelepek változó nyitási és zárási idejét megvalósí­tó rendszert takarja. A megoldáshoz szükséges tapasztalat és szaktudás valószí­nűleg az olasz gyártó új tulajdonosától, a VW csoporttól származik, és ennek köszönhetően egyszerre lesz takarékosabb és erősebb a motor – ráadásul alacsony és magas fordulatszámon is nyomatékosabb lesz. Az egész egyetlen kompromisszumot kí­ván: a hengerfej rendkí­vül bonyolulttá válik, a jövőben csak nagyon kevés helyen fogják tudni megfelelően javí­tani.

 

 

A másik átütő újdonság, ami szintén a német autógyártótól származik a robotizált váltó, ami Ducati Quick Shitf (DQS) névre hallgat. Ennek lényege, hogy a tényleges kapcsolást nem mi végezzük, hanem egy léptetőmotor – a váltókar csak egy kapcsoló, és onnantól kezdve az automatika végez mindent – elméletileg sokkal gyorsabban, mint ahogyan az ember képes lenne rá.Ez a rendszer egyébként nem dupla kuplungos, mint a Honda NC700 sorozata, működési elvben a Yamaha FJR1300-ban lévőre hasonlí­t inkább.