Menetpróba: Ducati Panigale V4 S

Európai egzotikum közel-keleti kultúrközegben: bemutatója alkalmából a bahreini versenypályán járt a Ducati Panigale V4 S megújult változata. Vajon méltónak bizonyult a királyi helyszí­nhez?

Mindenkit hideg zuhanyként ért, amikor néhány évvel ezelőtt bejelentette a Ducati, hogy kivonja kí­nálatából a V2-es szuperbike-ot. A legtöbben úgy gondolták, ezzel vége az évtizedeken át tartó műszaki és érzelmi egyediségnek. Mondani sem kell, valóságos sokkot okozott a hí­r az olasz márka motorkerékpárjai kedvelőinek körében.

Idővel aztán lecsillapodtak a kedélyek, megbarátkoztak az emberek a változás gondolatával. Azt remélték, hogy az utód is hasonlóan karizmatikus lesz, mint elődje, és lehetőleg nem fog minden sarkon lerobbanni. Nos, az új Panigale V4 tökéletesen megfelelt a várakozásoknak, igaz, átörökölte a kéthengeres néhány sajátos jellemvonását is.

Ilyen volt a futómű nyugtalansága, ami főleg versenypályán jelentkezett, és amellyel okvetlenül számolniuk kellett még a gyakorlott pilótáknak is. A Motorrad tapasztalatai szerint a setup megváltoztatásával sem lehetett enyhí­teni a kellemetlen tüneteken. Bolognában szerencsére halló fülekre talált az ezzel kapcsolatos kritika.

íllí­tása szerint gyökeres változtatásokat eszközölt a futóművön a Ducati, í­gy lényegesen jobb vezethetőség és még felhasználóbarátabb viselkedés jellemzi a szupersportmotor legújabb, 2020-as kiadását. Nem kisebb név, mint a szuperbike-vb-versenymotorok futóművének specialistája, Carlo Ricci Maccarini jegyzi a módosí­tásokat.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/04 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.