Összehasonlító teszt: középkategóriás naked bike-ok 1. rész

Igen nagy sokszínűség jellemzi a középkategóriájú naked bike-ok kínálatát. Nemcsak műszaki szempontból, hanem az egyes típusok karakterét illetően is. Tesztünk abban nyújt segítséget, hogy ki-ki megtalálja a neki megfelelő járművet. Az első rész a motor és a hajtás témakörét járja körül.

A résztvevő motorok:

BMW F 900 R
DUCATI MONSTER 821 STEALTH
KAWASAKI Z900
KTM 890 DUKE R
SUZUKI GSX-S750
TRIUMPH STREET TRIPLE RS
YAMAHA MT-09 SP

Hiába, változnak az idők! És velük együtt annak megítélése is, mit nevezünk középkategóriájú motorkerékpárnak. Bizonyára több olvasónk is emlékszik, amikor még bőven ide soroltuk az 50-65 LE teljesítményű, 500-750 cm3-es gépeket. Mára eltolódtak a határok, méghozzá felfelé. Ennek egyértelmű tanújele, hogy jelen összehasonlító tesztünkben, amely az említett kategória képviselőit veszi sorra, a négyhengeres Suzuki GSX-S750 mondhatja magának a legkisebb motort (749 cm3).

A legnagyobb hengerűrtartalmú erőforrás – szintén soros négyhengeres – a Kawasaki Z900-at hajtja a maga 948 köbcentiméterével. A zöldek első, legendás Z900 superbike-ja 903 köbcentivel büszkélkedhetett annak idején. Aki ismerte ezt a típust, az könnyen elképzelheti, milyen eltérő lehet a fentiekben említett két motor teljesítménykifejtése, és mennyire érződhetnek „középkategóriásnak” a Kawa által mozgósított lóerők.

E két négyhengeresen kívül két három- és három kéthengeres modell képezi még a mezőny részét. Előbbiek a Triumph és a Yamaha képviseletében, mindkettő 120 fokos forgattyúcsap-elékelésű soros motorral. Konstrukciós hasonlósága ellenére mind hengerűrtartalomban, mind karakterisztikában eltér egymástól a két masina. A Yamaháé tekintélyes nyomatékot termel ki 847 köbcentiből, a Triumphé szép teljesítményt ad le nagy fordulaton.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.