Összehasonlító teszt: Adventure motorok három méretben

Oda utazni, ahová gyakran kalandoznak el az ember gondolatai: a tengerhez. Nem kell hozzá más, mint egy jó motorkerékpár öblös tankkal és kényelmes üléssel. A tesztünkben szereplő három adventure modell mindegyikénél adottak e feltételek. Persze, azért így is bőven akad különbség közöttük.

Hosszú utunkat beteljesítve, pontosan szeretnénk odaérni a tengerhez. Éppen akkor átadni magunkat a pillanat varázsának, amikor elkezd a vízbe merítkezni a nap a távoli horizonton. Már ki is választottuk az utazás kínjait enyhítő három szállítóeszközt, a BMW F 850 GS Adventure-t, az R 1250 GS Adventure-t és az új Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES-t.

Nagyobb hengerűrtartalmuk és gazdagabb elektronikai vértezetük miatt közelebb állnak a nagy túraendurókhoz, mint mezei változataik. Vagy mégsem? Majd kiderül útközben. Annak ellenére, hogy csak nehezen hozható közös nevezőre az aszfalt és az adventure fogalma, gumiabroncsaikat elnézve kétségtelenül közútra szól tesztmotorjaink megbízatása.

A legújabb Africa Twiné is. Míg egyliteres elődje messzemenően kielégítette a terepmotorosok igényeit, addig a CRF1100L esetében egészen más a helyzet. A mostani, legfrissebb kiadásból az annak műszaki alapját adó sima kivitel mozog otthonosabban terepen, az Adventure változat inkább a menetkényelmet és a túraalkalmasságot helyezi előtérbe.

Öblös tankjuknak is köszönhető, hogy kiválóan alkalmasak nagy távolságok megtételére a cikkben szereplő motorok. A 850-esé 23, a Hondáé 24,8, a nagyobbik GS-é pedig egyenesen 30 litert képes elnyelni. Nem kell attól tartani, hogy idő előtt kifogy belőlük a benzin, vezetési stílustól függően akár 500 kilométert is meg lehet tenni velük egyetlen tankolással.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.