300-as sportmotorok

Az egyharmad literes sportmotorok szegmensén hosszú évekig a Kawasaki és a Honda osztozott. Aztán jött a KTM az egyhengeres RC 390-nel, most pedig itt van a Yamaha az R3-mal. Ez már kitesz egy géposztályt, ideje a megmérettetésnek!

Kezdők, újrakezdők, nagyobb motorra váltók és persze a nők. Aki gondosan tanulmányozza az egyharmad literes sportmotorok sajtóját, annak gyorsan kiderül, hogyan is néz ki a gyártók szemében a maximum 48 lóerős sportgépek célcsoportja. Persze nem is tévednek ebben. Végül is ezeknek a zsebrakétáknak jó az áruk (1 580 000 és 1 998 000 Ft között), élvezetes velük motorozni, uralható a teljesí­tményük és elviselhető az ergonómiájuk. Tervezésüknél a mindennapos használhatóság és a kezesség fontos szerepet játszott. Nem véletlenül tartják magukat makacsul azok a pletykák, amelyek szerint néhány rutinos motoros a vasárnap délelőtti kiruccanáshoz inkább a kislánya Ninja 300-asát csórja el. Nem is vetheti senki a szemükre, hiszen minden bizonnyal jól mulatnak ilyenkor. A kis sportgépek nemcsak kiválóan alkalmasak az első „nagy” motorkerékpár szerepére egy kezdő motoros életében, haladók számára is élvezetesek – ráadásul anélkül, hogy áthágnánk a KRESZ szabályait. Gyors országúi sprintek, teljes gáz több mint négy másodpercig, erőteljes fékezés megbánás nélkül. Kereken 40 lóerő, amely tökéletesen elég a lendületes, tiszta í­vekhez. Egyszerű élvezetek nők és férfiak számára egyaránt. Mindezek után ki is csodálkozik azon, hogy ez a géposztály évről évre növekszik?

 

 

A teljes anyagot a Motorrevü 2015/11-es számában olvashatja!

 

Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat