200 lóerős naked bike összehasonlító teszt

Az odavezető út nem is lehetne ennél különbözőbb, de a végeredmény ugyanaz. A Kawasaki Z H2 és a Ducati Streetfighter V4 S révén első ízben találkozik teszten két 200 lóerős naked bike.

Leplezetlen mértéktelenség. Nem egészen négy héten belül két olyan tesztmotort is kapunk, amilyet még nem látott a világ: két 200 lóerős naked bike érkezik hozzánk. Viharos időket élünk. Bár a 200 lóerős határt már rég átléptük, ez idáig azonban mindig más irányból, és mindig a célszerűség égisze alatt. 200 lóerős gyorsaságiak: a sebesség a lényeg. 200 lóerős dragbike-ok: negyed mérföldje van, hogy bizonyítson. 200 lóerős superbike-ok: a leggyorsabb köridőket célozzák meg. Most viszont a 200 lóerő egy pucér vázzal társul, szó sincs célszerűségről. A lényeg a csodásan értelmetlen bőség. A szuper- és hipernakedek ligájában eddig nagyjából 175 lóerő volt a határ, az is „sokkal több, mint elég” jelszóval; most a Kawasaki és a Ducati minden kételyt és aggodalmat félredobva egymással versengve tolják egyre feljebb a mércét. Fejlődés, te mindent meghatározó hajtóerő!

Jól tippelt az, aki úgy gondolta, hogy a Z H2 és a Streetfighter V4 S két külön világ. És van itt még egy apróság: a Kawasaki a Z H2 alapváltozatáért 5 990 000 Ft-ot szeretne a zsebében tudni, a Ducati a Streetfighter V4 S-ért 8 390 000 forintot. Az árkülönbség majdnem két és fél millió. Apróság? Az igazság kedvéért ezt éppúgy megemlítjük, mint azt, hogy a Streetfighterből is létezik alapváltozat (öntött felnik a kovácsolt Marchesini kerekek helyett, hagyományos Showa/Sachs a félaktív Öhlins helyett), amely a maga 7 390 000 forintos árával valamelyest csökkentené a fenti különbséget.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.