Vadonatúj szegmensben versenyzik a Kawasaki is

Két éven belül 12 új modell bemutatását tervezi a Kawasaki – tudtuk meg sajtótájékoztatójukon. Ebből hármat hoztak el Milánóba.

 

A nagy meglepetés egyértelműen a Versys család legifjabb tagja, a vadonatúj Versys-X300 volt, ezzel a Kawasaki is beszállt harmadikként a BMW G 310 GS és a Suzuki V-Strom 250 által meghatározott vadonatúj kategória alapí­tói közé. A Versys-X remekül beleillik a Versys 650-nel és Versys 1000-rel meghatározott koncepcióba. Amellett, hogy tényleg úgy néz ki, mint egy hús-vér kaland-túragép, nagyon ügyesen úgy alakí­tották ki tulajdonságait, hogy egy kezdő motoros garantáltan örökre beleszeressen a motorozásba. Hosszú rugó utakkal rendelkező felfüggesztése ellenére az ülésmagasságát igyekeztek a lehető legalacsonyabban tartani, hogy senkit se bizonytalaní­tsanak el az első méterek. Széles kormány, remek szélvédelem, alacsony üzemeltetési költségek í­rhatók a legkisebb Versys javára. Soros kéthengeres, 296 cm3-es blokkját a 300-as Ninjából már jól ismerjük, 39 LE és 27 Nm áll pilótája rendelkezésére.

 

Motorok Kawasaki EICMA 2016
A Kawasaki 2017-es újdonságai – galéria


A Kawasaki már Milánó előtt megszellőztette, hogy több mint 40 éves Z sorozata két új taggal bővül. Az ER-6n-t leváltó Z650 éppenséggel 40 évvel azután kerül vissza a palettára, hogy névrokona debütált. Egy biztos, a soros kéthengeres utcai gép már a nagymotorozás előszobájának, hacsak nem a nappalijának tekinthető, lévén 68 LE-s teljesí­tménycsúcsra képes. Vezetése még sem lesz kihí­vás senkinek, hiszen nagyon könnyű (187 kg), és az ülésmagassága is mindössze 790 mm. Külsejét az agresszí­v szupernaked, a Z800 által meghatározott Sugomi stí­lusjegyek határozzák meg, akár csak a minden Z-k dédapja, a legendás Z1-es egyenes ági leszármazottjának tekinthető Z900-ast. Itt máris jöhetnek a számok: a 948 cm3-es, 125 lóerős, soros négyhengeres blokkot vadonatúj fejlesztésű térhálós vázba ültették. 210 kg-os tömegével ugyan mai mércével számolva nem tartozik a könnyű gépek közé, de a mindössze 795 mm-es ülésmagasság, a széles kormány, a Z1000-nél felegyenesedettebb üléspozí­ció a gyár állí­tása szerint kezes motorrá teszi.

(Kawasaki)