Újabb infók a Ducati Multistrada V4 blokkjáról

Az Euro5-öt is teljesítő, Granturismo nevű blokk teljesítménye 170 lóerő lesz 10 500-as fordulaton, míg legnagyobb nyomatéka 125 Nm 8750-es fordulaton. A 66,7 kilógrammos tömegével a V4 Granturismo rekord könnyűséggel büszkélkedhet: 1,2 kilóval könnyebb, mint a korábbi Multistrada 1260-as modellnél használt Testastretta erőforrása. Érdekesség, hogy ebben a blokkban nyugdíjazzák a desmodromikus vezérlést, tehát nem a vezérműtengely bütykei, hanem hagyományos módon rugók húzzák vissza majd a szelepeket. Az előző generációs motorhoz képest a V4 Granturismo 85 mm-rel rövidebb, 95 mm-rel alacsonyabb, és csak 20 mm-rel lesz szélesebb. Ez a kompakt elrendezés lehetővé teszi, hogy a Ducati mérnökei központosabban helyezhessék el a motort a vázban annak érdekében, hogy pozitívan befolyásolják a motor súlypontjának helyzetét. A gyártó közleménye szerint a hivatalos szervizintervallum 60 ezer kilométer, vagy 1 év lesz.