Továbbra is folyhat az olaj a BMW R 1200 GS-ből

Már javí­tották egy visszahí­vási akció során, de úgy tűnik, bizonyos esetekben az sem volt elég.

A folyadékhűtéssel ellátott GS sorozatot már érintette 2013 elején egy visszahí­vási akció – egy új konstrukciónál ez előfordulhat. Akkor a sebességváltónál jelentkező túl magas olajnyomás elmozdí­thatta a tömí­tőgyűrűt, és a kenőanyag ráfolyhatott a hátsó kerékre. Ezt egy szűkí­tővel oldották meg, í­gy szabályozva az olajnyomást.

 

 

 

Ezt a műveletet még időben elvégezték, a legtöbb kereskedőhöz eleve már a javí­tott darabok kerültek, ennek ellenére a jelenség megismétlődött – idén márciusban emiatt szenvedett könnyebb balesetet egy motoros Olaszországban.

A BMW mérnökei az elmúlt hónap elemzései után arra jutottak, hogy a szűkí­tő nem volt elég, ezért a mostani visszahí­vási akció során megerősí­tik a tömí­tőgyűrűt, hogy az ne mozdulhasson el kijelölt helyéről.

Az érintett tulajdonosokat várhatóan júniusban kezdik el értesí­teni.