Tovább reszelt finomságok a Yamahától

A Yamaha nem verte nagy dobra az R1 és R1M-et érintő változtatásokat pedig itt is van miről beszélni.

A Yamaha pár gusztusos újdonságot leszámí­tva inkább a forradalmi ötleteit és a technológiai áttöréseit helyezte reflektorfénybe az idei kiállí­tások során.

Azonban az R1 és R1M-et is sikerült még egy picit finomí­tani, í­gy az eddigi csomag még versenyképesebbé vált. A 200 lóerős CP4 blokk az alap de a részletek teszik naggyá ezt a motort.

Az R1M esetében ez a futóműnél az Electronic Racing Suspension (ERS) név mögé bújtatott csúcs Öhlins Smart EC 2 rendszerét jelenti. A rendszer a giroszkóppal felvértezett 6-tengyelyes IMU központi egység jelei alapján folyamatosan monitorozza, hogy éppen milyen helyzetben van a motor, hogy féktávon vagy kigyorsí­tásnál tartunk-e és ennek megfelelően igazí­tja a futómű karakterisztikáját.

A trendeknek megfelelően a Yamaha élsportolója is kapott egy új váltóelektronikát mely a kuplunk nélküli visszaváltásokat is lehetővé teszi. Az R1M agyát tovább okosí­tották, í­gy még jobban kontrolálja például a motor egykerekezési hajlamát.

A karbon idomok jelentik a habot a tortán biztos súlyt is lehet spórolni vele de pusztán a látványa is csodálatos.

A standard R1 sem marad ki a jóból, bár futóműve és idomai szerényebbek az R1M-nél, de az oda-vissza gyorsváltó és továbbfejlesztett elektronikai csomag ott is elérhető lesz.

2018-ra egy Race Blu névre keresztelt árnyalat is debütált.

Az R1M-ről készült videó remekül bemutatja, hogy hol jár a technikai és, hogy miként lehetünk versenyzők és szerelők egyszerre.