Tokyo Motor Show: Kis motorok, koncepciók a nagy H-tól

Vitathatalan, hogy a Gold Wing és az NSC koncepció volt a legjobban várt Honda újdonság az idén, azonban volt más is a Honda tarsolyában.

A kiállí­tást megelőzően számos modellel kapcsolatban osztottunk meg hí­reket, pletykákat. A bemutatókat követően már láthatjuk, hogy mit is jelentenek a sejtelmes szavak, vonalak. A CB1000R rajongók és Gold Wing pártiak már mindent láthattak, de lássuk mi fért fel a Honda idei standjára. Mégha nem is minden lesz itthon kapható az újdonságok közül.

Honda Riding Assist-e:

A Honda Riding Assist-e kí­sérleti motorkerékpárban robotikai kutatásainak eredményeit felvonultatja a cég, élen a kifinomult egyensúlyozó-képességgel. A mérnökök célja az volt, hogy olyan kétkerekűt készí­tsenek, mellyel az elesés kockázata a minimálisra csökkenthető, ezáltal még élvezetesebbé, egyszersmind biztonságosabbá válhat a motorozás.

PCX Electric:

A PCX Electric egy nagy teljesí­tményű, tisztán elektromos hajtású robogó, a Honda saját, önálló fejlesztése. Energiaellátásáról könnyedén kivehető Honda Mobile Power Pack akkumulátorcsomag gondoskodik, s jövőre már ízsia-szerte kapható lesz, beleértve Japánt is.

PCX Hybrid:

A Honda vadonatúj fejlesztése egy kisméretű, kompakt, kimondottan motorkerékpárokhoz tervezett, hibrid rendszer. Legfontosabb elemei között megtalálható a szénkefe nélküli, generátorként is működő önindí­tómotor (ACG), továbbá a nagy teljesí­tményű akkumulátor. Ezek révén egy rendkí­vül nyomatékos és fürge robogó született a PCX Hybrid személyében, ami már 2018-ban elérhető lesz a Honda ázsiai kereskedéseiben.

Super Cub 110 – a százmilliós darabszám elérésnek emléket állí­tó, jubileumi modell:

A Super Cub 110 már kiforrott hajtásláncának köszönhetően is rendkí­vül kivételes tí­pusnak számí­t, különlegességét azonban tovább fokozza, hogy a Honda kimondottan a Tokiói Motorkiállí­tásra készí­tette a speciális kiadást. A közkedvelt ingázómotor legújabb változatával kettős jubileumot ünnepel a gyár: hatvan éve indult hódí­tó újára a Super Cub széria és kereken százmillió darabot gyártottak belőle ez idő alatt.

Super Cub C125:

Elődje, a Super Cub C100 megjelenését örökölte a most leleplezett C125, azonban a műszaki tartalmat illetően messze túlmutat felmenőin. Egyebek mellett kulcsnélküli indí­tás és elektromos ülésnyitó mechanizmus teszi gondtalanná a mindennapokat a C125 nyergében, nem beszélve az élményteli motorozáshoz elengedhetetlen teljesí­tményről.

Cross Cub 110:

A napjainkban oly népszerű crossoverek stí­lusjegyeit viseli a városi környezetben és laza terepen egyaránt otthonosan mozgó Cross Cub 110. A sommásan csak „rekreációs célokra”, kikapcsolódásra ajánlott motorral a Super Cub család eddig rejtett erényeire próbálnak rávilágí­tani. A hangsúlyos lábpajzs és a széles abroncsok arra utalnak, hogy a Cross Cubbal bátran meghódí­thatók a városon túli, vadregényes ösvények is.

Monkey 125:

Egyhengeres, fekvő helyzetű, 125 köbcentis erőforrást épí­tettek a jellegzetes formájú Honda Monkey legújabb változatába. Továbbra is egyedülálló, ultrarövid és magas sziluett jellemző a tí­pusra, vagyis az összetéveszthetetlen megjelenés garantált, s a bájos Monkey vonzerejét tovább fokozza a formás LED-lámpa, valamint a modern, digitális műszeregység.