Tokyo Motor Show: Kawasaki Ninja 400

A Kawasaki felhí­zlalta a pici Ninja-t, immáron 399 cm3 áll rendelkezésünkre.

A 300-as Ninja odaveszett a EURO 4-es szabályozáson, a Kawasaki azonban talált megoldást a pótlására, itt a Ninja 400. A Tokióban bemutatott újdonság, a legjobb irányban mozdult el, teljesí­tménye nőtt mí­g súlya csökkent a 300-as modellhez képest. A motor küllemével kapcsolatban H2-es inspirációt emlí­tenek, néhol, hunyorogva valóban lehet hasonlóságot találni.

Az új acélcső vázba teherviselő elemként épí­tették be a blokkot, a 300-as modellhez képest 7 kg-t sikerült faragni a súlyán (168 kg). A fék tekintetében egy méretes, 310 mm-es első tárcsa és ABS-sel felvértezett Nissin fékrendszer alkot egységet.

Az 785 mm-es ülésmagasság biztonságos talajfogást vetí­t elő mindenki számára, a motoron elfoglalható üléspozí­ció pedig kényelmesen sportosnak definiálható. A méretes idomzatnak köszönhetően még a szélvédelem is kielégí­thető lehet.

A 400-as Ninja-t egy teljesen új, soros kéthengeres blokk repí­ti előre a maga 45 lóereje és 38 Nm nyomatéka segí­tségével. Az egész tartományban megnövekedett teljesí­tményhez finom gázreakciót és könnyű kezelhetőséget í­gér a gyártó. A pilóta dolgát csúszókuplung segí­ti.

A2-es kategóriában nyerő választás lehet, nagy kérdés, hogy a 300-asok térnyerése után vajon jön a 400-asok kora? Vagy csak a Kawasaki választott ismételten egy másik utat?