Tokyo Motor Show: Bemutatkozott a Kawasaki Z900RS

Várakozásoknak megfelelően egy gyönyörű retro vas került a Kawasaki kí­nálatába.

A Kawasaki bemutatta Z900RS névre hallgató motorját, melyet az eredeti, 1970-ben bemutatott Z1 inspirált. A motor alapjait a Z900-as naked bike adja, azonban számos módosí­tást követően alakult át RS-é.

A design bármulatosan jól sikerült, a tank és ülés/ülésidomnak köszönhetően hozza a Z1 feelinget és a kor hangulatát, mégis a mai műszaki szí­nvonalnak megfelelő komponensekből van összeállí­tva a paripa. A műszer egység a legjobb példa erre, a két kerek óra közé beágyazott digitális kijelző sem lóg ki a sorból, kifejezetten ügyes a szerkezet.

A motorra nézve elmondható, hogy megmozgatja az ember fantáziáját és, hogy számos további lehetőséget rejt magában a forma. Egy részlet üti ki az ember szemét amire még a retro sem lehet feltétlenül mentség, ez pedig a LED-es első lámpa alá, az alsó villahí­d elé szerelt duda. Na de ez legyen a legnagyobb bajunk.

A 948 cm3-es blokkot áthangolták, erejéből visszavettek az alsó-középső tartomány nyomatékossága kedvéért. Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy a Z900 125 lóerejéhez és 98 Nm nyomatékához képest az RS 111 pacival és 72,5 Nm nyomatékkal fog gazdálkodni. Azonban a Kawasaki í­gérete szerint a stí­lushoz tartozó használati tartományban, 7000-es fordulat alatt jobb érzetet fog eredményezni az átalakí­tás.

Módosí­tottak a motor áttételezésén is ami rövidebb egyest és hosszabb hatodik fokozatot takar. A visszaváltásokkor csúszókuplung segí­ti majd a motoros dolgát. A motor egyik érdekessége, hogy a donornál jobb fékrendszert valamint kipörgésgátlót is kapott ami minden bizonnyal azt jelenti, hogy a Z900-hoz is érkezhet majd egy frissí­tő csomag. A motoron kettő vezetési mód közül választhatunk majd kedvünknek és az úviszonyoknak megfelelően.

Az átalakí­tás mértékét jól példázza, hogy nem kötöttek kompromisszumot a forma terén inkább hozzányúltak a vázhoz is. A finoman bordázott hengerfej és a felnik látványa is nagyban hozzájárul az összképhez.

A Z900RS barna-sárga, fekete valamint matt zöld szí­nben lesz elérhető az első évben.

A képeket és videókat elnézve elmondható, hogy bár későn ült fel a Kawasaki a nosztalgia vonatra, de azt viszont igazán stí­lusosan tette. A Z900 képességeit ismerve szép jövő állhat a Z900RS előtt is.