Tartósteszt indul: Husqvarna Svartpilen 125

Több évtizedes offroad-világsikerei után a Husqvarna 2012-ben a Nudával próbált meg visszatérni az aszfaltra. A BMW F 800 erőforrását használó újdonságot egyetlen évben, 2013-ban gyártották, és hát nem vált belőle szerelemmotor. Annál inkább az lett a Svartpilen.

Mióta a motoros piac világszerte zsugorodik, egyre több szó esik az utánpótlás fontosságáról, ám úgy tűnik, a gyártók nehezen találják az utat a fiatalabbak pénztárcájához, szívéhez. Sokuk a jól látható trendről, az egyre népszerűbbé váló retróirányzatról is csak ímmel-ámmal vett tudomást. Persze voltak e szellemben fogant kísérletek – Yamaha XSR 900, Honda CB1000R NeoSports Café, Rebel, Ducati Scrambler –, de az átütő siker elmaradt, ráadásul az említett modellek nem is a kezdőket célozták meg. De akadt a gyártók között egy kivétel…

A Husqvarna egészen egyszerűen megfogta az Isten lábát azzal, hogy a korábban már a KiskaDesignnál – a KTM házi dizájnstúdiójánál – gyakornokoskodó francia tervezőt, Maxime Thouvenint visszahozta a céghez. Maxime a francia Institut Supérieur de Designban végzett, és mielőtt főállásban munkába állt a Kiska Designnál, gyakornokként dolgozott már Münchenben a BMW-nél is. Új munkahelyén nem kisebb feladatot kapott, mint hogy hozza vissza a Husqvarnát az aszfaltra. Tervezzen egy olyan utcai motorkerékpárt, amely képes megszólítani egy új generációt.

Legyen egyszerű és vonzó már puszta tárgyként is, kompaktsága és kezelhetősége révén nyújtson nagy motorozási élményt, hasonlítson az ötvenes-hatvanas évek motorjaira, amelyek egy tankból, ülésből, egy blokkból és két kerékből álltak. Úgy tűnik, Thouvenin jó érzékkel nyúlt a dologhoz, amikor felvázolta a Svart- és Vitpilenek vonalait, amelyekben érvényesül egy nagyon svéd, nagyon skandináv szemlélet, hogy valami egyszerű, minimalista, természetes könnyedséggel kezelhető, használható dolgot nyújtson az embereknek.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/11 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János