Tartós teszt ruháink 2009/08

Ezútal nyári holmijainkról számolunk be, úgymint a Five Starts kesztyűről, és a Diadora Breeze csizmáról, és egy olvasói beszámolóval bőví­tjük Roleff Bern kabátról eddig szerzett tapasztalatainkat.

Diadora Breeze csizma

Egy hosszú, forró nyár reményében szereztük be az Euro Motor Grouptól a Diadora lyukacsos szerkezetű Breeze csizmáját. Amint arról beszámoltunk, már az első méterek után hűvös áramlat indult meg a csizma belsejében és ez szenzációs érzés, amikor mások büdösre izzadt lábakkal küzdenek az egész napos csizmaviselet során. A Breeze belsejében – katalógusa szerint – egy úgynevezett APS rendszer (Air pump system) található, amely járás közben áramlásban tartja a levegőt a láb körül.

Diadora Breeze csizma

Pumpát nem találtunk, viszont tényleg nem izzad benne az ember lába. Tehát pumpa van, vagy nincs, a csizma jó. Volt egy kis aggodalmunk vele. Milyen lehet esőben? Vajon elázik? Nagy meglepetésre kisebb esőt egész jól elvisel, nem lesz azonnal vizes benne az ember – bár ez motortól is függ – nagyobb esőben pedig vizes lesz, de a hálós szerkezet miatt hamar meg is szárad. A Fokt Motor Seal Skinz nevezetű ví­zálló zoknijával kombinálva tökéletes a nyári túrázásokhoz. A ví­zálló zoknit, amelyet annak idején egy rózsaszí­n lavórban állva mutattunk be, csak esőben kell felvenni. (MR 2008/XXX)

Nyúzópróbán a Rolef Bern kabát

Mí­g tartósteszten lévő Rolef kabátunk köszöni, jól van, és rendületlenül szolgál, egyik kedves olvasónk saját, hasonló dzsekiének drasztikus próbatételének történetét küldte el nekünk:

Roleff Bern kabát

„Éjszaka, valamivel éjfél után motoroztam Yamaha FZR1000-esemmel az országúon – kb. 80 km/h sebességgel, amit a helyszí­nelő rendőr és a mögöttem haladó csapattársak később meg is erősí­tettek. Az ú mellett bal oldalt gabonatábla, jobbról kukoricamező, az úon vadveszélyre figyelmeztető tábla nincs. Az őzike ballról jött, természetesen azonnal vészfék, a vezetéstechnikai tréningen tanultak szerint. Pont szemben volt velem az őz, mikor felém nézett, és rögtön meg is torpant.

Roleff Bern kabát  Roleff Bern kabát

Ha nem í­gy tesz, akkor most csak arról tudnék í­rni, hogy ijesztett meg… Még próbáltam balra kikerülni, í­gy bal oldalra dőlve fogtam talajt. A lábam beszorult a motor alá, és kb. 30 métert csúsztam. Szerencsére nekem semmi bajom nem lett, eltekintve attól, hogy a bal vádlimat fájlalom, bár látható sérülés azon sincs. A kabát – a nadrághoz viszonyí­tva – meglepően jól viselte az esést, kisebb szakadásokkal megúszta.”

Five STARS kesztyű

A kesztyűválasztás nekem majdnem akkora nyűg, mint a csizma. A különbség talán annyi, hogy abba könnyebben beletörődöm, ha a tenyeremet töri a túl nagy kesztyű felgyűrődő bőre, mintha a lábbeli kényelmetlen. Pedig a nők száma egyre gyarapodik nemcsak az utasok, de a motorvezetők között is (megjegyzem, előbbieknek is szükségük van motoros kesztyűre).

Five Stars női kesztyű

Rendszerint egy XS-es méretű férfikesztyűnél kötöttem ki, ami ujjhosszban ugyan jó volt, vagy majdnem rövid, de a tenyere még mindig nagy – azt hiszem, rajtam kí­vül sok nő esett már bele ebbe a csapdába. Szerencsére az utóbbi időben egyre több kesztyűgyártó fordul a hölgy motorosok felé, köztük a francia Five cég, akiknek egyik kifejezetten női kézformára szabott termékét, a Stars-t kaptuk meg tartóstesztre. Csak úgy süt róla, hogy női, erről a gyönyörűséges hí­mzett dizájn gondoskodik. A méretválasztásnál ért az első meglepetés, életem első M-es darabjaként debütált a fekete bőr nyári kesztyű. A tenyér részen, az ujjak tetején és a kézfejen habszivacs protektorok védenek, mí­g a kézfej hátsó részén található rugalmas Cordura anyag a légáteresztés szolgálatában áll.

Five Stars kesztyű szellőzők

A kézfejen található műanyag protektorok egyben szellőzőként is szolgálnak. Az első menetpróba a várakozásoknak megfelelően zajlott. Kényelmes fogást adott a Guzzi kormányán, és a 30 fokos hőségben sem izzadt bele a kezem. Azt a néhány napos használat után is látom, hogy betörési időre nem lesz szükség.