Szlalomozás az ORFK kiképző központjában

Ilyen volt a Kawasaki – Rili vezetéstechnikai képzés

Szűk teremgarázsomban végre ipszilonozás nélkül is vissza tudok fordulni – ez az egyik gyümölcse a vasárnapi vezetéstechnikai képzésnek. Fiedor Feriék ugyanis nemcsak azt taní­tották meg az ORFK kiképző telepén, hogy egy kiszemelt pont körül stabil gázzal a hátsó fék megfelelő adagolása mellett könnyedén megfordulhatok, hanem még rengeteg hasznos fogást. Ezekhez nyolc különböző bójapályát állí­tottak össze. Volt dombon elindulás könnyebb és nehezebb változatban (lankásabb és meredekebb emelkedővel), volt nyolcasozás, lóherézés és szűkülő szlalomozás is.

 

Találkozók, rendezvények Kawasaki – Rili vezetéstechnikai képzés 2015.05.31.

Folyamatosan előre kell gondolkozni – galéria

 

íltalánosságban elmondható, hogy ha valakinek nem okoz gondot az alapvető motorkezelés, tehát nem arra figyel, hogy melyik kezével éppen mit csinál, akkor nagyon jól fogja magát érezni egy ilyen képzésen. A változatos feladatok mindegyike új kihí­vás, teljesí­tésük pedig elsőre annál is nehezebb, mint amilyennek a pályabejárásnál tűnik. A körülbelül félórás etapok végére azonban általában mindenkinek sikerül hiba nélkül végigmenni a bóják között. Ebben nagy szerepe van, hogy a résztvevőket némi motorozás közbeni reggeli torna után négy csoportra osztják. A kiscsapatos (6-8 fős) bontás lehetővé teszi, hogy az oktatók külön-külön foglalkozhassanak mindenkivel.

 

Találkozók, rendezvények Kawasaki – Rili vezetéstechnikai képzés 2015.05.31.

Emelkedőn elindulás – galéria

 

Érdemes lenne a képzés második napjára is elmenni, ahol már a nagysebességű kikerülő manőver gyakorlása is terí­tékre kerül. Mert mí­g a vasárnap megtanultaknak a mindennapi motorozásban van kulcsfontosságú szerepe, addig utóbbira lehet, hogy csak egyszer lesz szükség, de akkor az életet menthet.

 

Találkozók, rendezvények Kawasaki – Rili vezetéstechnikai képzés 2015.05.31.

Csutkakormány és alacsony fordulaton rángató blokk megnehezí­ti a feladatokat – galéria

 

A nap három legfontosabb tanulsága:

  • mindig azt nézd, ahova menni szeretnél. Ha í­gy teszel, a motor szinte olvas a gondolataidban és minden úgy alakul, ahogy eltervezted.
  • az eltolásos kanyarodási technika akár 80 km/h-ig is alkalmazható, segí­tségével nagyon könnyű szűken kanyarodni
  • kanyar közben a hátsó fék precí­z adagolásával egyszerűen szűkí­thető a nyomvonal