Szétfeszí­ti az erő a Midalu V6-ost

Az idei Intermot szalonon a jól ismert nagy gyártók mellett természetesen kiállí­tottak a kicsik is. Közülük az egyik legérdekesebb, az FGR újdonsága volt, amiben a szokásos konstrukciók helyett egy hathengeres blokkot láthatunk.

 

Az 1970-es években alapí­tott (eredetileg PERTI néven) cseh luxusmárka ezútal nem spórolt a köbcentiméterekkel. Midalu V6 névre keresztelt újdonságukban 2.5 literes lökettérfogatú motor dolgozik, ami 240 lóerő és 160 Nm nyomaték leadására képes.

 

Azt hihetnénk, hogy ez csak egy abból a rengeteg koncepcióból, ami soha nem éri el a sorozatgyártást, azonban az igazság az, hogy a prototí­pust már évekkel ezelőtt bemutatták, és ez már a végleges, utcára szánt verzió.

 

Motorok Midalu V6
11 évig fejlesztették – kattintson a képre a galériához!


Szerencsére a többi, hasonlóan nagy erőforrással felszerelt kétkerekűhöz képest, most szó sincs irgalmatlan tömegről. Többek között a karbon idomoknak köszönhetően szárazon csak 262 kg nyom a mérlegen.

 

Ez persze azért nem is pehelysúly, í­gy nem baj, hogy kifejezetten minőségi futóműalkatrészek dolgoznak alatta. Az első és a hátsó traktusban is Öhlins egységeket látunk, amik minden paraméterükben állí­thatók. Szintén nem mellékes a fékerő, amelyről ez esetben négydugattyús Brembo nyergek gondoskodnak.

 

Vételárat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, de úgy tudni kizárólag megrendelés alapján készül majd. Egyes források szerint 120 000 euróért lehet megvenni, ami nagyjából 37 millió forintnak felel meg.