Szabadulna az MV Agusta az AMG-től

Drasztikus kiadáscsökkentések az olasz gyártónál

Úgy fest, az MV Agusta története hamarosan a következő fejezetébe lép. Az olasz gyártó vezérigazgatója Giovanni Castiglioni ugyanis elárulta az Il Giornónak, hogy már „tárgyal a részvények visszavásárlásáról” (a Mercedes-AMG 2014-ben vette meg a cég 20 százalékát).

 

Ez azonban nem lesz könnyű feladat, mert a varese-i székhelyű vállalat hatalmas, több mint 40 millió eurós tartozást görget maga előtt, aminek igen jelentős szeletét pont a Mercedes-AMG birtokolja. A két cég közötti megállapodás pedig kimondja, hogy ha az AMG-nek 20 százalék alá csökken a részesedése, akkor a kölcsön visszafizetése azonnal esedékes.

 

 

így aztán valószí­nűleg csak az az ú lesz járható, hogy az MV Agusta valahogy új befektetőket talál, akik pénzéből meg tudja adni az AMG-nek járó 15 millió eurót.

 

Német és olasz pletykák ugyanakkor arról szólnak, hogy a Mercedes-AMG eladás helyett inkább többségi részt szeretne szerezni a motorkerékpár-gyártóban, hasonlóan, mint ahogy az Audi tette a Ducati bekebelezésekor. Ezt azonban Giovanni Castiglioni határozottan ellenzi.

 

Mindeközben pedig a hatalomért folyó harc margóján fontos megemlí­teni, hogy az MV Agusta egy hónapja védelmet kért a befektetőkkel szemben, melynek következményeként radikálisan át kellett dolgoznia az üzleti tervét.

 

A költségek csökkentése céljából többek között olyan súlyos döntéseket kényszerült meghozni, mint a gyártás visszafogása évi 9000 motorról 6000 és 7000 közé. Emellett a kutatási és fejlesztési kiadásokból is hatalmasat vágtak. 15 millió euróról 7 millióra csökkentették a részlegnek járó pénzt. Ennél is durvább az elvonás az MV Agusta versenyrészlegétől. Ott 4 millió euró helyett mindössze 600 000-ből kell kihozni a maximumot.