Szabadalmi rajzokon a Suzuki turbós modellje

Egy lépéssel közelebb kerülhetett a sorozatgyártáshoz

Akik követik a motorkerékpár-ipar hí­reit, bizonyára tudják, hogy nemcsak a Kawasaki mérnökeit foglalkoztatja a gondolat, hogy feltöltéses erőforrással lássanak el egy sorozatgyártású modellt. A Suzuki már a 2013-as Tokyo Motor Show-n bemutatta a Recursion névre keresztelt tanulmányt. A koncepcióban egy 588 köbcentiméteres lökettérfogatú, folyadékhűtéses, kéthengeres blokk lakozik, aminek lélegeztetésébe egy turbófeltöltő segí­t be. Ennek köszönhetően a középkategóriás motor a nálánál nagyobb gépekkel is fel tudja venni a versenyt, miközben a fogyasztása és az irányí­thatósága kedvezőbb azokénál. Az akkori információk szerint a Recursion 99 lóerőt és 100 Nm nyomatékot tud kipréselni magából. Ezek a számok ugyan nem nevezhetők kiemelkedőnek, de mivel a tanulmánymotor tömege igen alacsony, mindössze 174 kg, ezért vélhetően van alapja a fenti állí­tásnak.

 

Motorok Suzuki Recursion
Suzuki Recursion galéria


Mostanra napvilágra került a Recursionhoz kapcsolódó szabadalom. A levédés nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Suzuki valóban piacra szeretné dobni a modellt, de sokak szerint ez egy nagy lépés abba az irányba, hogy egyszer begördüljön a turbós gép a hivatalos márkakereskedésekbe. A szabadalmi rajzok tanúsága szerint a japán vállalat többféle alternatí­ván is dolgozik. Az eltérések például a köztes levegőhűtőt (intercooler) érintik. Emellett szemet szúrhat még többek között, hogy a 2013-as koncepciónak csak egy fényszórója volt, ezzel szemben a rajzokon már ikerlámpás fejidom szerepel.

 

Motorok Suzuki Recursion szabadalom
30 kép a szabadalomról