Sportmotorokhoz is fejleszt duplakuplungot a Honda

Kérdés, hogy a plusz tömeg mennyire lesz zavaró

Az elmúlt héten tartotta a Honda az NC750X és az Integra 2016-os változatainak hivatalos sajtóbemutatóját (Az eseményen a Motorrevü képviseletében Mező János is részt vett. Az új NC tesztje a holnap megjelenő, áprilisi számban lesz olvasható), melyen a visordown megtudta, hogy a japán gyártó tovább szeretné bőví­teni azon motorok számát, amikhez elérhető a vállalat duplakuplungos váltója, a DCT.

 

DCT váltó

 

Ez a technológia jelenleg az NC-család tagjain kí­vül például az új Africa Twinhez (teszt a Motorrevü 2016/02-es és 2016/03-as számában), valamint a VFR1200-hoz választható. Jelenleg tehát az olyan igazán sportos tí­pusokhoz, mint a CBR1000RR és a CBR600RR nincs ilyen opció. Ez azonban hamarosan megváltozhat, mert úgy tudni, a Hondánál már gőzerővel dolgoznak a hozzájuk illeszkedő rendszer megvalósí­tásán.

 

A legnagyobb akadály a méret és a tömeg. A DCT váltó két kuplungja szélesebb és nehezebb, mint a hagyományos hajtáslánc. Az NC750X és az Africa Twin esetében körülbelül 10 kg többletet jelent, ami a hardcore sportmotor-rajongók számára valószí­nűleg egy nehezen lenyelhető pirula. Ugyanakkor a gyors és precí­z sebességváltások segí­thetnek a tempósabb, akár versenypályás motorozásban. így lehet, hogy mégis sikerül őket meggyőzni.