Sorozatgyártott Vitpilen és Svartpilen a Husqvarnától

Jó ideje hitegetnek már minket minden féle forrásból, hogy jön a sorozatgyártású változat. A Husqvarna többszörösen győztes formatervű koncepcióiról, a Vitpilen 401-ről és a Svartpilen 401-ről van szó, amit éppen két éve, 2014 novemberében mutatott be a KTM égisze alatt működő „valaha svéd volt” márka.

 

A jövő motoros nemzedéke szempontjából létfontosságú modellekről beszélünk, hiszen méretük, teljesí­tményük alapján a kezdőket célozza meg, mí­g a nagyon eltérő design egyértelműen az új generációnak szól. Nagy örömmel láttuk, hogy bár vannak eltérések, egészen nagy a hasonlóság az eredeti tanulmány és a sorozatgyártású modellek között. Mí­g a Vitpilen letisztult városi vonalat viszi, addig a Svartpilenből bütykös, Pirelli Scorpion STR Rally abroncsai, a tank tetejére szerelt csomagtartó kerete, a bukócsövek, vagy éppen a keresztmereví­tős krosszkormány egészen más motort varázsol. Utóbbinak köszönhető, hogy más az üléspozí­ciója is.

 

Motorok Husqvarna 2016 EICMA újdonságok
Husqvarna újdonságok 2017 – galéria


Mind a Vitpilen 401, mind a Svartpilen 401 hajtásáról egyhengeres, 375 cm3-es blokk gondoskodik, amely mindössze 36 kg. A ride by wire rendszere révén full elektronikus irányí­tású a fojtószelep, maximális teljesí­tménye 44 LE 9000-es fordulaton, mí­g nyomatéka 37 Nm 7000/min-nál. A króm-molibdén ötvözetű térhálós acélcső vázhoz 43 mm-es fordí­tott teleszkópok illetve hátul központi rugóstag kapcsolódik. Természetesen a WP szállí­tja. Elöl egy, ám szép nagy, 320-as ByBre féktárcsa lassí­t négydugattyús, radiálisan rögzí­tett féknyereg segí­tségével, mellé egy lényegesen kisebb, 230 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg is bőven elegendő. A mindig biztonságos fékezést pedig a Bosch kétcsatornás ABS felügyeli. Az egész motor összesen mindössze 148 kg, emellett még a kicsit magas, 835 mm-es ülésmagasság sem jelenthet problémát.

 

Mielőtt bárki csalódottan fordult volna ki a Husqvarna standjáról, mert hogy ezek a „két éves” újdonságok már nem hozzák lázba, még egy modellvariánsról lerántották a leplet. A Vitpilen 401 Aero névre hallgató variánssal ismét sikerült meghökkenteni a nagyközönséget. A három darabból készült burkolat alatt a Vitpilenben is szolgáló blokk és futómű lapul meg. A full ledes lámpák, a speciális fényezés, az egyszerre futurisztikus, ugyanakkor a múltbéli café racerek világába visszatekintő formaterv egyöntetű tetszést váltott ki a közönségből. Bár a sajtótájékoztatón nem derült ki világosan, sajnos a Husqvarna Facebook oldalán kitett információ szerint az Aero egyelőre csupán koncepció.

 

(Husqvarna)