Rossz hí­rek Amerikából

Leépí­tés a Harley-Davidsonnál, visszahí­vás az Indiánnál

A Harley-Davidson tavaly egészen jó évet zárhatott. A vállalat 2014-ben közel 268 000 motort tudott eladni, ami 2,7 százalékos növekedést jelent a korábbi esztendőhöz képest. Éppen ezért kicsit meglepő a hí­r, miszerint a tengerentúli cég arra készül, hogy elbocsátja a dolgozói egy részét. Az 1903-ban alapí­tott gyártó a Kansas Cityben található üzemében tervez létszámcsökkentést. A mostani bejelentés szerint nagyjából az ottani alkalmazottak ötödének (169 főnek) kell új munkahely után nézni. A Sportster, a Dyna, a Softail, a V-Rod és a Street modelleket előállí­tó létesí­tményben az átszervezés május 11-én kezdődik és egészen szeptemberig eltart.

 

Motorok Harley-Davidson Street 750

Kansas Cityben készül többek között a Street 750-es is

 

Szintén negatí­v hí­r, hogy az Indián visszahí­vásra kényszerül. A tavaly bemutatott, új Scouttal akadhat probléma. Az amerikai közlekedési hatóság, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) jelentése szerint a 2014. május 12 és 2015. február 13 között gyártott motorkerékpárok hátsó féke hibás lehet. A főfékhengerrel kapcsolatos probléma miatt a fék felpuhulhat, ez pedig meglepheti a sofőröket. A mostani feltevések szerint a bajt egy gyártási vagy összeszerelési hiba okozza, melyet a Polaris konszernbe tartozó márka egyik beszállí­tója (Zhejiang Jingke Auto Parts) követett el. Az Indian az első ezzel kapcsolatos bejelentést január 15-én kapta. Majd február 18-án érkezett a következő. A vállalat ezek után rendelt el átfogó vizsgálatot, melynek során megállapí­tást nyert, hogy a legyártott Scoutok 2-4 százalékát érinti ez a probléma.

A Scout hátsó fékével akadhat probléma