Rekord eladások és még jobb kilátások

A BMW jó évet zárt tavaly. Ezt már az év második felében is tudni lehetett, amikor a féléves eladások is rekorddal zárultak. Ez a lendület egészen 123 945 db motorkerékpár eladásáig kitartott, ami 7,2% javulást jelent az előző évhez képest.Az eladási statisztikák hőse múlt évben is az R 1200 GS volt, ahogy ezt már megszokhattuk, most az összes eladott modell több mint 19%-át tette ki, és ebben még nem szerepel a további 16 ezer Adventure. Érdemes még megemlí­teni a 90. évfordulóra készült páratlan szépségű vasat, az R nineT-t amiből 8488 darab talált gazdára.

Viszont 2015 sem marad újdonságok nélkül, a BMW igazán kitett magáért az idei évre is.

 

 

 

 

Több új modell is készült, és többet átdolgoztak. Legkomolyabb átalakí­táson talán a BMW R 1200 R esett át, ami jelentősen frissebb formát kapott, miután megjelent az előd karakteréhez hasonló R nineT. A Telelever rendszert fordí­tott villára cserélték és megkapta a GS ví­zhűtéses blokkját.

 

 

 

 

Az R 1200 RS új modellként jelentkezik a 2015-ös évben, viszont neki is megvan a maga múltja, ami egészen 1976-os R 100 RS-ig tekint vissza. Ezzel a motorral a BMW a sport-túra szegmenst célozza meg, rengeteg olyan extrát biztosí­tva már az alapcsomagban, mint a több funkciós menetprogram, ABS és kipörgésgátló.

 

 

 

 

Ha a túrázásnál tartunk meg kell emlí­teni a S 1000 RR blokkjával szerelt bivalyerős (160 le) túraendurót az S 1000 XR-t. Kétség kí­vül magas elvárásokkal néz szemben az a motor, akinek olyan elődök mellett kell megállnia, mint az R 1200 GS és az S 1000 R. Túraenduró megnevezés ide vagy oda, első sorban ez a motor is az aszfalton érzi igazán otthon magát.

 

 

 

 

Az S 1000 RR idáig is etalonnak számí­tott a sportmotorok világában, viszont 2015-re komolyan továbbfejlesztették. Ránézésre azt hihetnénk, hogy nem történt komoly változás, viszont a német mérnökök minden részletre kiterjedt átdolgozás alá vetették a motort. Nem lépte át a 200 lóerős határt, de nem valószí­nű, hogy ez hátrányt fog jelenteni a konkurenciával szemben.

 

 

 

 

Az F 800 R mostantól fordí­tott teleszkópvillával, egy első fényszóróval és új idomokkal érkezik.Egyértelműen léptek egyet a női motorosok felé a modellel, hisz 10 mm-rel alacsonyabb ülésmagasságot, áttervezett kormánypozí­ciót és lábtartókat kapott az új 800-as, ami az alacsonyabb motorosoknak kedvez.