Oszt’ turbó van-e?

Leleplezzük az MV Agusta 800 Dragstert. ígéretes számok következnek.

A Brutale 800 alapjaira épí­tett MV Agusta Dragster 800 végre megérkezett: teljes képek és műszaki adatok is a rendelkezésünkre állnak. Lássuk, mit tartogat a főnixként újjáéledő legendás márka.

 

 

– 798 köbcenti
– három henger sorba rendezve
– 125 lóerős csúcsteljesí­tmény, 11 600-as fordulaton
– 81 Nm csúcsnyomaték 8600-nál
– egészen 13 000-ig pörög a blokk
– száraz tömeg (nagy levegő) 167 kg
– nem kell számolgatni, segí­tünk: ez 1,34 kg/lóerő arány
– Pirelli Diablo Rosso II gumik 120/70 ZR17 és 200/50 ZR 17 méretben.

Most, hogy az első meglepetéseken túljutottunk, nézzük meg az elektronikákat. Ahogyan várható volt, a Dragster is megkapta az MVICS 2.0 névre hallgató menetbiztonsági csomagot, a radiális Brembo fékeket pedig a Bosch 9+ névre hallgató ABS-sze szabályozza. Az MVICS 2.0 magában foglalja a nyolc fokozatban állí­tható kipörgésgátlót és az elektronikus váltóasszisztenst és az elektronikus gázkart.
Az első teleszkópot a Marzocchi szállí­tja be, a központi rugóstag viszont a Sachstól származik. Mind a kettő az összes paraméterében állí­tható, minőségi darab, a hangolást az agresszí­v stí­lusú utcai motorozáshoz lőtték be.

Turbó viszont nincs rajta.

Hazai forgalmazó hí­ján pontos árat nem tudunk í­rni, a nemzetközi hí­rek szerint 13 490 euró várható. Ez körülbelül a Rivale árszintje, ami 2 500 euróval több, mint amennyit egy Brutale 800-ért kérnek – igaz, ahhoz nem jár Bosch 9+ ABS.