Mi igaz a Ducati 1299 Panigaléből?

Növelhet-e a Ducati úgy köbcentit, hogy megfeleljen a Superbike szabályainak?

Az alábbi kép adta az alapját a Ducati 1299 Panigaléval foglalkozó összes pletykának. A fotó az észak-amerikai Ducati kereskedők buliján készült. Az ilyen belsős rendezvényeken általában nyí­ltan beszélnek a cég jövőjéről, terveiről, és ennek megfelelően szigorúan titkos minden ott elhangzó információ. Ennek idén némileg betett, hogy egy rosszul megválasztott háttér előtt készült csoportképpel kiszivárgott a márka következő nagy dobása.

 

 

 

Az már biztos, hogy a Ducati az R változatot nem tuningolja fel 1300 köbcentire, ugyanis a Superbike világbajnokság szabályai szerint kéthengeres motornak maximum 1200 köbcenti lehet a lökettérfogata – és ezen egyelőre nem is kí­vánnak változtatni.
Valószí­nűleg arról lehet szó, hogy a 1299-es, 100 köbcentivel növelt blokkot az utcai kivitelek, vagyis alap Panigale és az S változat kapja meg – illetve talán az új Multistrada – a Superbike homológizációhoz szükséges R-be pedig változatlan köbcentivel a Superleggera erőforrása kerül.

Ez azért is tűnik logikus lépésnek, mert 2015-ben érvénybe lépnek azok a szabályok a Superbike-ban, amelyek korlátozzák a motor fejlesztésére fordí­tható költségeket – lásd: EVO kategória.

A növelt köbcentis Ducati Multistrada pedig méltó ellenfele lehet a nemrég bejelentett KTM 1290 Super Adventure-nek…