A BMW G 310 R egyelőre még nem robbant be a piacra(teszt itt), ennek ellenére a német gyártónál már javában dolgoznak a modell jövőjén. A gondolkodásba pedig formatervezést tanuló diákokat (European Institute of Design) is bevontak, akik össze is hoztak néhány egészen ígéretes koncepciót.
Az egyhengeres roadster platformjára épülő tanulmányok közül a legjobbnak értékelt egy lépéssel tovább mehet, és működőképes prototípus születhet belőle.
BMW Savannah: legkülönlegesebb részlete az oldalán végigfutó LED-csík, illetve visszajelző rendszer. Utóbbi finom vibrációval hívja fel a sofőr figyelmét arra, ha a holtterében jármű halad. Az enyhén Husqvarna Svartpilen beütésű modell további érdekessége a kulcsnélküli indíthatósága. Kulcsát ugyanis egy karkötő helyettesíti, amit a kezünkön hordhatunk.
BMW G 310 R Savannah
A testreszabhatóság terén igyekszik élen járni a Misto néven megismert tanulmány. Itt a lényeg az extra paneleken van, amiket a használó kedve, illetve az aktuális időjárási viszonyok függvényében felszerelhet, illetve levehet a motorról. A módosítgatásokkal még a terepjárási képességek is jelentősen javíthatók, az éppen nem használt idomok pedig a készítő szerint jól mutatnak a falon felakasztva.
BMW G 310 R Misto
A Street Race és a Supermoto koncepciók pedig egyértelműen a sportos vonalat képviselik. A fiatalabb motorosokat megcélzó elképzelések egyikének sincs hagyományos műszerfala. Helyettük a sofőr okostelefonja szolgál kijelzőként.
BMW G 310 R Street Race
BMW G 310 R Supermoto
Érdekesség, hogy a projekt japánban is elindult, ahol újságírók, BMW-tulajdonosok, eladók és persze formatervezést tanuló diákok dugták össze fejüket, hogy hogyan lehetne a G 310 R-t közelebb hozni a hölgyekhez. A munka eredményeként megszületett Sporty Scrambler és City Café Racer Style a manapság divatos dizájnt testesítik meg.
Valószínűleg magától a BMW-től sem áll messze a gondolat, hogy az R nineT Café Racerből és az R nineT Scramblerből elkészítsen egy kisebb változatot.