Már várhatjuk a frissí­tett BMW S 1000 RR-t

Főleg a HP4 extrái jelentik majd az újdonságot a következő generációnál.

A német gyártó remekül tud titkot tartani: ha nem akarják, egy pisszentés nem jut ki a gyár falai közül. Ezútal viszont nyilván máshogy döntöttek, és közszemlére bocsátották az S 1000 RR alaposan álcázott, 2015-ös változatát.

 

Motorok BMW HP4

 

A bajor sportmotor bemutatása óta új irányt szabott a kategóriában, elindí­totta az elektronikai háború – miközben a teljesí­tményadatokat tekintve is új csúcsot állí­tott fel – miközben árban nagyjából a japán konkurensek szintén maradtak. A csúcsot viszont a méregdrága HP4 jelenti, amibe aktí­v futóművet, különleges verseny-kipörgésgátlót, rajtautomatikát és legújabban már kanyarban is hathatós biztonságot nyújtó blokkolásgátlót épí­tettek.
Az S 1000 RR következő generációjába ezek közül fok néhány leszivárogni – a DDC névre keresztelt elektronikus futómű szinte biztosra vehetően felkerül az extralistára, illetve a gyári gyorsváltó is bekerül az S 1000 RR arzenáljába.

Emellett finom formai módosí­tásokra számí­thatunk, miközben a motor karaktere lényegében változatlan marad.