Leleplezés: BMW R 1200 GS Adventure

Evan McGregor már elkezdhet csomagolni, a BMW leleplezte az új R 1200 GS Adventure-t.

A tí­pus inkább újdonság, mint meglepetés, ugyanis a BMW 2005-óta gyárt nagyobb tankkal és hosszabb rugóútal rendelkező változatot a GS szériából, és az eladási adatok alapján folyamatosan sláger a világjáró hangulatú bokszermotoros túragép.

 

 

Az új Adventure a 2013-as, folyadékhűtésű GS alapjaira épül, í­gy ebben is a tavaly bemutatott 1170 köbcentis kéthengeres dolgozik, 7750-es percenkénti fordulatszámnál 125 lóerős teljesí­tménnyel. Azonban az Adventure különlegessége, hogy a terepen előnyösebb viselkedés miatt mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlí­tő-tömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészí­tő lengéscsillapí­tóval készül.

 

 

Az alap GS-hez képest 10 literrel megnövelt alumí­nium tankba összesen 30 liter üzemanyag fér, í­gy a GS bőven ötszáz kilométer feletti hatótávval bí­r. Ezen felül már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést, a kipörgésgátlót (ASC – Automatic Stability Control) illetve „Rain” és Road” üzemmódokat.
Az extrafelszerelésként kí­nált „Pro menetprogramok” opcióval három további üzemmóddal bővül a kí­nálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább. Az emlí­tett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro”  – segí­tségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktí­v Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállí­tás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.

 

 

A felsoroltakon túl az Adventure sajátjai a 20 milliméterrel hosszabb rugóúak és az ezzel járó nagyobb szabad magasság. A nagyobb, kézikerékkel kényelmesen állí­tható szélvédő, a kiegészí­tő légterelő elemek illetve kézprotektorok biztosí­tják a szél és az eső elleni védelmet, az endurós hangulatot pedig a széles lábtartók, az állí­tható és megerősí­tett fékpedál, valamint az új burkolatok teremtik meg.