Itt az új Yamaha R6

Ahogy az néhány korábbi beharangozó videó alapján már sejthető volt, a Yamaha nem hagyta, hogy az Euro4-es szabályozás elsöpörje az YZF-R6-ost, ezért elkészí­tette a népszerű 600-as következő generációját.

 

Motorok Yamaha YZF-R6 (2017)
A floridai AIMExpo-n mutatták be – galéria


A közepes méretű sportmotor megörökölte az aktuális R1-es stí­lusát, a burkolatok alatt pedig igyekeztek mindent modernizálni. Ennek megfelelően az új R6-os többek között hatfokozatú menetbiztonsági elektronikát, gyorsváltót (csak felfelé) és csúszókuplungot kapott. Ezeken kí­vül új a segédváz is, ami elöl 20 mm-re keskenyebb lett, hogy a sofőr még jobban rásimulhasson az üzemanyagtankra, ezzel is javí­tva a légellenállást, amihez amúgy az új külső is sokat hozzátesz. Ha pedig már szóba került a tank, akkor emlí­tsük meg, hogy az sem maradt a régi. A teljes egészében alumí­niumból készülő tartály két oldalán mély kiképzéseket alakí­tottak ki a vezető térdeinek, amik a tovább javí­tják az ember és gép közötti kapcsolatot.

 

Szintén érdekesség, hogy a fejenálló KYB villák 41-ről – utolérve az 1000-es felmenőt – 43 mm-esre hí­ztak, illetve szintén az R1-eséhez hasonló négydugattyús, radiálisan rögzí­tett, monobloc féknyergek dolgoznak mostantól az első keréknél, amik szükség esetén 320 mm-es tárcsákba kapaszkodnak bele.

 

 

A pontos teljesí­tményadatokat és a vételárra vonatkozó információkat egyelőre nem tette közkincsé a Yamaha.

 

(yamaha-motor.eu)