Régóta várja már a motoros világ, hogy a Norton előálljon a csúcskategóriás sportmotorjával, a V4 RR-rel. A brit márka azonban végre lerántotta a leplet az 1200 köbcentis újdonságról, ami látszólag alig különbözik a vállalat TT versenymotorjától.
A 72 fokos hengerszögű, oda-vissza gyorsváltóval szerelt V4-es maximális teljesítménye 200 lóerő, melyet 12 500/percnél bocsát a sofőr rendelkezésére. Kordában tartásában a manapság elmaradhatatlan IMU-val (Inertial Measurement Unit) vezérelt elektronikai kiegészítők segítenek. így ebből a modellből sem hiányzik a menetstabilizáló és az egykerekezésgátló.
Norton V4 RR galéria |
A csővázas sportmotor útartásáról elöl Öhlins NIX30 villák, hátul TTXGP rugóstag gondoskodik. Utóbbi egykarú lengőkart kapcsol a csővázhoz, ami kifejezetten jól áll az amúgy teljesen karbon idomzatú (extraként krómozott külsejű), szárazon 179 kg-os motornak.
A vételára adókkal együtt 28 000 angol font, ami napi árfolyamon átváltva körülbelül 11 millió forintnak felel meg. Ennek megfelelően képtelenség, hogy tömegtermék váljon belőle. Tudják ezt a Nortonnál és is, ezért eleve csak 250 darabot készítenek.
Érdekesség, hogy a még jobban felszerelt változatából, a 44 000 fontért, tehát nagyjából 16 millió forintért kínált SS-ből 200-at gyártnak, de ezek közül már mind gazdára talált.
Van egy olyan sejtésünk, hogy az RR-ek sem fognak sokáig árválkodni.