Itt a jelentősen megújult Kawasaki ZX-10R

Képgaléria és videó a 2016-os modellről

A Kawasaki sportmotorjait kedvelők a mai napot bizonyára piros keretbe foglalták a naptárban. A japán vállalat ugyanis mostanra időzí­tette a ZX-10R 2016-os kiadásának leleplezését.

 

Az 1000-es sportgép négyhengeresét alaposan átdolgozták. Az új változat módosí­tott hengerfejet, elektronikusan vezérelt fojtószelepet és titánium kipufogórendszert kapott. Ezek mellett kipörgésgátló, rajtelektronika, blokkolásgátló, motorfékszabályzó és gyorsváltó szerepel az új ZX-10R repertoárjában.

 

Motorok Kawasaki ZX-10R 2016
Képgaléria a 2016-os Kawasaki ZX-10R-ről


A fejlesztések természetesen a vázat és a futóművet is érintették. Módosí­tott lengővilla és új Showa teleszkópok felelnek a megfelelő útartásért, a kormánycsapkodást pedig az Öhlins kormánygátló hivatott meggátolni.

 

A maximális teljesí­tmény ugyan maradt 200 lóerő (Ram-air: 207 lóerő), de a forgatónyomaték valamelyest gyarapodott. Az új Ninja 113,5 Nm-t képes leadni 11 500/perces fordulatszám mellett. Ez mind szép és jó, de azért némi panaszra adhat okot, hogy ezzel együtt a tömeg is megnőtt. Az új változat alatt nagyjából 5 kg-val mutat többet a mérleg (összesen 206-ot), mint elődjénél.

 

Videón is megtekinthető az új ZX-10R