Ismerje meg a Kawasaki Ninja H2R elektronikáit

A Kawasaki megmutatta, hogy a 300 lóerős Ninja H2R vezetését mennyi elektronika segí­ti. Nagyon, nagyon sok.

A fékeket a KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) felügyeli, a kerekek kipörgését a KTRC (Kawasaki Traction Control) tartja kordában – és ezek még olyan ismert megoldások, amiket más motorokon is láttunk már, és bármilyen stí­lusú járműben hasznosnak bizonyulhatnak.
A KQS (Kawasaki Quick Shifter) gyorsváltó viszont már kimondottan a pályamotorozás világából érkezik, kuplungolás és gázelvétel nélküli váltásokat tesz lehetővé – ezzel értékes másodperceket nyerhetünk a versenypályákon.

 

 

A KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) már specifikusan a H2-re jellemző trükk: a brutális nyomaték miatt egy gázelvétel is felérhet egy brutális fékezéssel – és mí­g azt egy ABS, addig a motorféket a KEBC felügyeli.
A jó rajtot a KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) segí­ti – a kerék elforgása és hanyattesés nélküli, lehető legjobb indulásban segí­t, hogy a rajt után elsőként fordulhassunk rá a kanyarra.
Ha még nem fájdult volna meg a kedves olvasó feje a sok rövidí­téstől, akkor itt az ideje megismerkedni az ESD-vel (Electronic Steering Damper), az elektronikusan szabályozott kormánylengés-csillapí­tóval, ami a kigyorsí­táskor és a nagy sebességgel haladásnál – amikor elkönnyül az első kerék – jelentkező bizonytalanságot, kormánycsapkodást hivatott kiszűrni.