Indiai fejlesztés – Emflux ONE

Az elektromos motorkerékpárok egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy felvegyék a versenyt a benzines társaikkal.

Az új Emflux ONE, ha eleget tesz az állí­tásainak, akkor piacképes lehet. Az elektromos motorkerékpároknak általában három hátránya van; teljesí­tmény, a rövid hatótáv és az áruk. Az Emflux ONE egy 60 kW-os villanymotorral működik, de tényleges teljesí­tményét legfeljebb 53 kW-ra korlátozták. Ez nem egy nagy teljesí­tmény, de már az éppen használható kategóriába tartozik.

Az Emflux 169 kg-os menetkész tömeggel rendelkezik, ez 29 kg könnyebb, mint egy Suzuki SV650. A végsebessége 200km/h, ami szintén kecsegtető.

De mi a helyzet a hatótávolsággal? íltalában ez a legkényesebb pontja az elektromos motorkerékpároknak. Az Emflux azonban 200 km-es országúi és 150 km-es a városi hatótávot í­gér. A töltő három óra alatt újratölti a 9,7 kW-os akkumulátort, a gyorstöltő funkcióval akár 80%-ra is képes feltornázni a telepet mindössze 36 perc alatt.

Az Emflux ONE eddig szimpatikusnak tűnik, de mi lehet az ára? Az alap modellért, átszámí­tva 7500 eurót kérnek, ami már elgondolkodtató lehet az elektromos motorra fogékonyak köreiben. A tervek szerint a gyártás 2019-ben kezdődik. Kezdetben az Emflux 199 db-ot tervez az indiai piacra és további 300-at exportra. Ha a megadott specifikációkat a valóságban is tudja a gép, akár sikeres is lehet a jövőben.