India lett az új Kí­na!

Hosszú időn át Kí­na foglalta el a vezető helyet motorgyártás tekintetében, azonban három évvel azután, hogy a helyi piac méretét tekintve India Kí­na fölé nőtt, ebben a tekintetben is lelökte őket a trónról.

Ahhoz, hogy ezt a cí­met elhozzák nem kevesebb mint 17 590 000 darab motort kellett legyártaniuk a 2016-2017-es üzleti év során.

Indiában a motor továbbra sem luxuscikket jelent, hanem elérhető közlekedési eszközt. Méretüket tekintve, a 125 cm3 vagy az alatti motorok alkotják az állomány gerincét. Az Indiában értékesí­tett motorok top10-es listáján összesen egy 125 cm3-nél nagyobb motor található.

A helyi igények kielégí­tése viszont csak részben ad magyarázatot, az óriási előrelépésre. Az okok között döntő súllyal bí­r az európai gyártókkal kötött partneri együttműködések és az indiai tőke nyomulása is.

Partneri egyezségek tekintetében elég ha a BMW – TWS (BMW G 310 R) vagy a nemrég bejelentett Bajaj – Triumph (kisköpcentis motorok) közötti együttműködést emlí­tjük. Másik oldalon pedig a Bajaj terjeszkedését, akik bevásárolták magukat a KTM-be, majd kiterjesztették az alkut a Husqvarnára is. Időközben a legendás angol BSA motorok névhasználati joga is az indiai Mahindra tulajdonába került.

A jelek szerint a napjainkban zajló növekedési és terjeszkedési folyamatok csak erősödni fognak a közeljövőben…