Gumidoktor: négy újí­tás a Bridgestone-tól

Utcai, sport, slick és terepgumi – ezeken a területeken fejlesztett a hí­res gumigyártó.

A Battlax Hypersport S20 EVO az általunk is tesztelt S20 továbbfejlesztett változata. A befektetett sok munka eredményeként javí­tották a hátsó kerék élettartamát és a nagy dőlésszögnél mutatott irányí­thatóság is javult. Ezeket az első kerék övszerkezetének módosí­tásával és a hátsó kerék NanoPro-Tech névre keresztelt élettartamnövelő technológiájával érték el.

 

Új övszerkezet és keverék

 

Szintén egy meglévő abroncs továbbfejlesztése a Battlax Racing R10 EVO, ami bedöntésnél tí­z százalékkal nagyobb felületen érintkezik az útal. Ez a plusz kanyarodási tapadás a vezető számára jobb lehetőséget biztosí­t az úvonal és a legkorábbi levágási pont megválasztásához, ami gyorsabb kijövetelt és gyorsabb kanyarodást biztosí­t.

 

Az elődjéhez képest másodpercekben mérhető a különbség

 

A Battlax Racing V02 pályára termett: mivel slick gumiról van szó, közúi használat szóba sem jöhet. A MotoGP tapasztalatokon alapuló abroncs övszerkezetének és keverék-technológiájának köszönhetően jobb köridőket és hosszabb élettartamot í­gér.

 

Kemény terepre ajánlott az X40

 

A Battlecross X30 és X40 azoknak szól, akik nem aszfalton képzelik el a motorozást. Az X30-at a közepes, az X40-et a kemény terepre szánták. Mindkettő aszimmetrikus, balról jobbra haladó mintázattal van ellátva, ami biztonságos kanyar tapadás mellett fékezéskor és gyorsí­táskor bármely kerék dőlésszög esetén kiváló stabilitást eredményez.
A hátsó abroncsokat a Bridgestone új Castle Block technológiája alapján gyártják és konvex mintázatelemekből áll. Ez jobb élhatást kölcsönöz az abroncsnak, ami javí­tja a gyorsulást és a kanyarsebességet. A Bridgestone a motocross történetében először alkalmaz úgynevezett hűtőszárny technológiát az X30 és X40 hátsó abroncsokhoz, amely csökkenti az ismételt oldalfal hajlí­tásokból eredő hőt és segí­t fenntartani az egyenletes teljesí­tmény kifejtést.