Frissítették a Honda örömmotorját

Könnyen használható, egyszersmind szórakoztató és praktikus motort mutatott be a Honda 1963-ban, ez volt a mára legendává vált Monkey. Az apró kerekeken futó csöppség olyan népszerű lett, hogy sikerére alapozva 2018-ban egy vadonatúj, modern, de retró formájú modell született – az újdonság egyértelműen a korábbi Ape, Dax és Monkey formavilágát örökölte.

Az eredeti MSX125 mellett – USA-ban és Japánban – Grom néven forgalmazták a típust, ami mindkét országban, sőt az öreg kontinensen is nagy sikert aratott. Olyannyira közkedveltté vált, hogy az értékesítés első évében bekerült Európa öt legnépszerűbb 125-öse közé. A 2021-es modell egyszerűen eltávolítható burkolatokkal, erősebb, egyben tisztább üzemű, Euro5-ös erőforrással kerül a szalonokba. Fontos újdonság, hogy a váltó ötfokozatú lesz.

Szintén a modellfrissítés eredménye, hogy az LCD-műszeregység immáron fordulatszámmérőt és a váltófokozat-visszajelzőt is magában foglal. A váz, a felfüggesztés és a fékrendszer változatlanok maradtak. A vadonatúj, 125-ös, léghűtéses blokk teljesítménye 9,79 LE-re nőtt, míg legnagyobb forgatónyomatéka 10,5 Nm.