Finálé: Utazás a sarkkörhöz Ducati Multistradákkal

Fehérbe borult tájak, hófödte hegyek és sarki fény alkotják e téli kalandtúra kulisszáit. Az olasz Alessandro Broglia és Alessandro Mollo tavaly év elején indultak el az északi sarkkörhöz vezető túrájukra. Kemény próba ez embernek és járműnek egyaránt, hiszen a hőmérséklet egyáltalán nem emelkedik fagypont fölé.

BOLOGNÁTÓL A BALTI-TENGERIG

Utunk a Ducatinál kezdődik Borgo Panigaléban, ahol már a levegőben érződik a benzingőz és a motorok iránti szenvedély. Itt csatlakoznak hozzánk kísérőink, két vadonatúj Multistrada V4. Izgatottan várjuk a találkozást a hideg Skandináviával. Az érzés csak fokozódik, amikor nyeregbe pattanunk, és először beindítjuk a motorokat. A két Multistrada meglepő könnyedséggel és kényelemmel ölel körül bennünket. A V4-es erőforrások pulzálva is nyugalmat árasztanak, 170 lóerős erőtartalékaik ennek ellenére mindig érezhetők maradnak.

A fedélzeti elektronika segít, hogy az egyetlen hosszú aszfaltcsíkká összeolvadó utat különösebb fáradság nélkül, egy gyaloghintó kényelmében tegyük meg. 650 kilométer autópálya és hóborította hágók után elérjük első megállónkat: Ingolstadtban éjszakázunk. A második napi etap során Németországon át ismét hó és jeges hőmérséklet fogad minket, de motorjaink és sokrétegű textilruháink megvédenek a hidegtől. A második nap késő délutánján elérjük Rostockot és a Balti-tengert, ahol felszállunk a Svédországba induló kompra.

ELJÖTT A SZÖGES GUMIK IDEJE

A következő útszakaszt is becsvágyóan terveztük: elhagyjuk Trelleborgot, 645 kilométer van előttünk Stockholmig. Az időjárás továbbra is szeszélyes, hóviharok váltakoznak a napsütéssel. Sokszor kényszerülünk megállni. Az egyik ilyen pihenőnél számba vesszük a lehetőségeinket, mivel az útviszonyok egyre veszélyesebbek, és nem szeretnénk szükségtelen kockázatot vállalni. A motorokról való leszálláskor már azelőtt elcsúszunk, hogy lábunk elérné a talajt, tükörsima az aszfalt. Ezért inkább felszereljük a szögeket a gumikra abban a reményben, hogy így jobban fognak tapadni a jeges utakon.

Aztán újra kisüt a nap, a gumik is jobban felmelegszenek – márpedig ilyenkor fennáll a veszély, hogy a szögek kiesnek a gumiból. Lassabban megyünk, míg újra elered a hó, és végre megint tartani tudjuk az irányt. Ilyen különleges körülmények között is hagyatkozhatunk a kipörgésgátlóra. Kimerülten megyünk még száz kilométert észak felé kisebb utakon. Határtalan az örömünk, amikor egy kumlai barátunk felajánlja a segítségét, és szállást ad éjszakára.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/02 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.