Félévszázad előtt tiszteleg a Moto Guzzi

Hol van még egy olyan motorkerékpár tí­pus, amely 50 éve ennyire rendí­thetetlenül ragaszkodik eredeti koncepciójához? Persze, motorkerékpár-történelemben jártas olvasóink azonnal sorolni kezdik most, hogy ott van például a Royal Enfield, de azért az egy kicsit mégis más. Szóval itt az ősi olasz gyártó, és a valaha rendkí­vüli sikereket besöprő V7, amit sem a súly/lóerő háború, sem az elektronikus asszisztens áradat nem tudott fél évszázadon át lemosni a motorgyártás szí­nteréről.

Moto Guzzi V7III Anniversario

 

Ráadásul korunk klasszik-retro őrülete tökéletes indok arra, hogy a V7 továbbra is velünk maradjon. így érzik ezt a mandellói gyárban is, és a Moto Guzzi standján lerántották a leplet a V7 harmadik generációjáról. Mindjárt négy változat érkezik, a megszokott Classic, Racer és Stone mellett a neves évfordulóról megemlékező Anniversario, ez utóbbiból mindössze 750 darab készül.

 

Moto Guzzi V7III Special

 

A változások felsorolását a külsőségekkel kezdve nagyobbak lettek a tükrök (ezt sokan kritizálták eddig), megújult a digitális/analóg műszerfal, változtattak kicsit az oldaldekliken, az irányjelzőkön és a tanksapkán. Kényelmesebbre faragták az ülést, amely mostantól alacsonyabban is van (770 mm), és a lábtartók áthelyezésével is igyekeztek javí­tani az ergonómián. A kényelemhez kapcsolható, hogy az új Kayaba lengéscsillapí­tók előfeszí­tése állí­tható. A léghűtéses blokk lökettérfogata nem változott, az olasz mérnökök mégis elérték, hogy az Euro4 teljesí­tése mellett 52 LE-re nőtt a max. teljesí­tmény és 60 Nm az új nyomatékcsúcs. A szárazkuplung maradt, de a váltó áttételezésén módosí­tottak. Az elektronikára visszatérve – ahogy az a II. generációnál is volt – a Guzzi fejlesztése itt is nyomon követhető, kikapcsolható kipörgésgátló és ABS őrködik a motoros biztonsága felett.

 

A komfortot előtérbe helyezve kicsit továbbgondolták a V9 sorozat két tagját, a Roamert és a Bobbert is, melyek 2017-re kényelmesebb nyerget kaptak.

 

(Moto Guzzi)