Élőben jelentkezünk Milánóból

Kövesd velünk a 78. EICMA Nemzetközi Motorkiállítás eseményeit. Megmutatjuk a legújabb 2022-es motorkerékpár modelleket, megkeressük neked a legszebb hostess lányokat, és beszámolunk a sajtónap minden izgalmas pillanatáról.

Az X-ADV elképesztő sikert aratott az öreg kontinensen – 2021-ben a Honda legkelendőbb motorkerékpárja volt Európában. Ezen felbuzdulva újabb sikergyanús modellt alkotott a hamamatsui gárda, méghozzá egy különleges megjelenésű, középkategóriás, prémium robogó formájában. Ez nem más, mint a Honda atessai gyárában készülő, végtelenül praktikus Honda ADV350.



Az EICMA-n közszemlére állított termékválaszték csúcsán kétségtelenül a CBR1000RR-R Fireblade, a Fireblade SP és a Fireblade SP 30th Anniversary áll.

A gyorsasági motorok világát teljesen átrendező Fireblade első változata 30 éve mutatkozott be, fejlesztése pedig azóta is gőzerővel zajlik, miként arról a 2022-től elérhető, korlátozott darabszámú Fireblade SP 30th Anniversary is tanúskodik. Háromszínű fényezése éppúgy a nagy elődöknek állít emléket, mint a 2020-as, „ecsetvonásos” grafika, melyet frissített formában kapott meg a 2022-es átirat.

Az ADV350 négyszelepes, SOHC-vezérlésű, 330 cm3-es, továbbfejlesztett Smart Power+ (eSP+) motorja 29, 2 LE-es csúcsteljesítménnyel és 31,5 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal ejti ámulatba pilótáját. Acél csővázához fordított első teleszkópvillára és külső tartályos hátsó rugóstagra épülő futóművet társítottak, szabad hasmagasságát pedig igyekeztek a lehető legnagyobbra növelni.

Honda illetékesei örömmel jelentették be, hogy a világszerte népszerű Hornet nemsokára visszatérhet a vállalat termékválasztékába. Az 1998-ben bemutatott, japán streetfighter lélegzetelállító megjelenésről, teljesítményéről és fordulékonyságáról vált híressé, így nem meglepő, hogy újkori változata is lenyűgözi a motorkerékpárok rajongóit. A kiemelt helyre állított 3D-s vetítő nemcsak a jövő tárja a látogatók elé, hanem a korábbi Hornet-nemzedékek emlékét is feleleveníti.

A Kawasaki sornégyes, 142 lóerős, 111 Nm-es forgatónyomatékú erőforrása dolgozik az újdonságban. A burkolatok alatt  modern technika lapul: a Brembo fékek és az Öhlins TTX 36, illetve NIX30 felfüggesztés. A KB4 sportmotor mellett kijött a KB4 RC változat is.

A Suzuki neo-retró stílusú meztelen gépe, a Katana frissítést kapott: blokkja immár tudja az Euro 5-ös kibocsátási értékeket, ráadásul erősebb is lett, a kétirányú gyorsváltó az alapfelszereltség részét képezi. A frissített Katana 2022 tavaszán érkezik meg az európai kereskedésekbe, a GSX-S csak színekben hozott újat.

Végre bemutatkozott a Lucky Explorer nevű új projekt, de Timur Sardarov csak kevesett árult el a két koncepció motorról. A két motorkerékpárt csak 9.5 és 5.5 néven emlegetik,  a kisebbik gépben egy kínai fejlesztésű soros kéthengeres 550 köbcentis erőforrás dolgozik, míg a nagyban 930 köbcentis, ami 102 Nm-t tud és 123 lóerőt tud.

Az EICMA-n pedig bemutatták a Bosch rendszerével ellátott, frissített modellt, a Kawasaki H2 SX-t. Frissült a Versys 650 is, legfőbb újdonsága a színes TFT-kijelző.

A Benelli kitett magáért, négy új modellt hozott Milánóba. Három modell esetében 754köbcentis soros kéthengereséből 76 lóerős teljesítményt és 67 newtonméteres csúcsnyomatékot hoztak ki. De bemutattak egy igazán pofás 125-ös motort is.

A Moto Guzzi V100 Mandello volt a legfőbb attrakció, új fejlesztésű, folyadékhűtéses V2-es blokkot építettek bele. Az 1042 köbcentis kéthengeres nagyon kompakt, 103 milliméterrel rövidebb, mint a V85 TT-ben található erőforrás, teljesítménye 115 lóerő. Az új V100 Mandello a világ első olyan motorkerékpárja, amelyen aktív aerodinamikát alkalmaztak a burkolatoknál.

Közel nyolc kilométer volt a teljes Eicma kiállítást bejárni. A mai nap fontosabb eseményeit videós összefoglaló formájában láthatjátok. A többi újdonság és érdekesség majd a Motorrevü 2022/01-es számában lesz olvasható.