Elektromos kerékpárokat mutatott be a Ford

Megkönnyí­thetik a zsúfolt városokban való közlekedést

Az elektromos kerékpárok igen praktikusak a zsúfoltabb városokban. Az Európai Bizottság jelentése szerint az Európai Unióban évente mintegy 100 milliárd eurós költséget jelentenek a forgalmi dugók. A brit Nemzeti Statisztikai Hivatal tanulmánya megállapí­tja, hogy a városi ingázással töltött idő kedvezőtlen hatást gyakorol az emberek általános közérzetére.

 

A villanyos kétkerekűek éppen ezért egyre népszerűbbé kezdenek válni. Ezt a trendet próbálja meg meglovagolni a Ford is. Az amerikai gyártó a barcelonai Mobil Világkongresszuson ismertette a Handle on Mobility cí­mű kí­sérletét. Ez a projekt “kibőví­ti a közlekedési megoldások körét”. A Ford a kí­sérlet kezdetén felkérte a világ minden pontján dolgozó munkatársait, hogy készí­tsenek elektromos kerékpárokat. A beérkezett közel 100 pályamű közül a MoDe:Me és a MoDe:Pro névre hallgató prototí­pusok lettek a befutók.

 

“A Dahon kerékpárgyár segí­tségével megépí­tett MoDe:Me kifejezetten a városi ingázók számára készült, akik a sűrű városi forgalomban közlekednek. A kerékpár könnyen összehajtható és az autó csomagterébe pakolható, í­gy az ingázók leparkolhatnak autójukkal a város külső kerületeiben, összehajtott kerékpárjukat felvihetik a városi járművekre, majd a városközpontba megérkezve elektromos kerékpárjukkal folytathatják újukat.”

 

“A Ford csapata által épí­tett MoDe:Pro a professzionális felhasználók (futárok, iparosok, csomagszállí­tók) számára készült. A kerékpárt úgy tervezték, hogy pontosan elférjen a haszongépjárművekben, például egy Transit Connectben, ami í­gy szállí­tó és bázisjárműként használva akár több elektromos kerékpárt is kiszolgálhat.”

 

A két kerékpár elektromos rendszere azonos. Mindkettőben egy 9 amperórás akkumulátor és egy 200 wattos villanymotor párosa dolgozik. Ezek 25 km/órás sebességig segí­tenek be a vezetőknek a pedálozásba. A további érdekességek közül kiemelhető, hogy a biciklik hátulján egy ultrahangos érzékelő foglal helyet. Ez a szerkezet képes észlelni, ha egy autó előzésbe kezd. Ilyenkor a kormánymarkolat rezgetésével hí­vja fel a sofőr figyelmét a veszélyre.