Egy kis Harley-Davidson Sportster S technika

A Sportster S modellbe a Revolution Max 1250T került, mely vízhűtéses V-blokkhoz híven már alacsony fordulaton nagy nyomaték leadásra képes, de a görbe egyenes marad a középső tartományban is a jobb kigyorsítás és vezethetőség miatt. A Revolution Max 1250T blokk nagyon hasonló a Revolution Max 1250 blokkhoz, ami a Harley-Davidson Pan America 1250 modellben is megtalálható, de van pár eltérés:

  • A hengerfejekben kisebbek a szelepek és más a kialakításuk is, ami inkább alacsony fordulaton érezhetően, valamint a közép fordulat tartományban 3000-6000 fordulatig 10%-al jobb a nyomatéka.
  • A dugattyúk is a hengerfej kialakításához igazodnak
  • Átdolgozták a szívócsonk formáját is a levegőszűrő házzal együtt, ami maximális teljesítményt ad az egész fordulatszám tartományban.
  • A vezérműtengely kialakítása és az állítható szelepvezérlés (VVT) is a blokk teljesítményéhez lett igazítva

Elektronika

A Sportster S modell egy hat tengelyes belső szenzorral (IMU) térképezi fel a motorkerékpár pontos helyzetét és mindenfelé adatokat továbbít például a motor dőlésszögéről. Kanyarodás közben a fék és kigyorsítás hatását csökkenti a rendszer. A kanyarodási szenzorok segítségével a rendszer képes felismerni a veszélyes helyzeteket és máshogyen reagál egyenes vagy döntött helyzetű motorozás közben. A legjobb tapadás érdekében a rendszer az út és a kerék viszonyát figyeli. A rendszer képes fékrásegítésre vagy gázelvételre, hogy a gumiknak minél jobb tapadást biztosítsanak az adott körülményekhez alkalmazkodva. Ez a rendszer nem képes növelni a tapadást, ha a motoros nem ad gázt, nem fékez, vagy ha nem változtat dőlésszöget. Ez egy lényeges különbség a motorkerékpár és a gépkocsi biztonsági rendszerei között. Itt első sorban a motoros kanyarodását, gyorsítását vagy fékezését tudja befolyásolni a rendszer.

A kanyarodási blokkolás gátló fékrendszer (C-ABS) értelemszerűen a motor dőlésszögének függvényében autómatikusan tudja korrigálni a kerekek folyamatos forgását. Ezzel egyidőben a hátsó kerék emelkedését is figyeli a hat tengelyú C-ABS szenzor (IMU), azaz megakadályozza egy erősebb fékezésnél a hátsó kerék felemelkedését és biztosítja a folyamatos tapadást. Amikor a kanyarodási gázadás kontrolláró rendszer (C-DSCS) érzékeli a hátsó kerék túlfodulását egy adott gázkar pozicióhoz mérten, akkor elveszi a gázt meggátolva ezzel a kipörgést és jobb tapadást biztosít. Ez a C-DSCS rendszer kanyarodásnál élesedik a dőlésszög mértékétől függően. Legjobb hatása egy visszaváltásnál érvényesül vagy csúszós útviszonyok mellett a túl hirtelen gázadásnál.