Ebben nincs motor? – bemutatkozott a Honda Navi

Az MSX125 bohókás kistestvére maga a megtestesült praktikum

Javában zajlik a 2016-os Új-Delhi Autószalon, ahol több más érdekesség mellett lekerült a lepel a Honda Navi névre keresztelt ingázójáról. Az első ránézésre koncepciómotornak tűnő kétkerekű valójában egy teljesen sorozatgyártásra kész konstrukció, amit rögtön háromféle változatban (Street, Off-road és Adventure) tervez piacra dobni a japán gyártó.

 

Motorok Honda Navi
Képgaléria a Honda furcsa újdonságáról (fotók: motobeam)


Nem igazán kell ahhoz különösebben nagy motorkerékpár-szakértőnek lenni, hogy valaki felfedezze a Navi vonalai között a régebb óta velünk lévő MSX125-öst (teszt itt). Azonban van egy óriási különbség, ami garantáltan szemet szúr mindenkinek. Olyan, mintha hiányozna belőle az erőforrás. A tank alatt ugyanis csak egy nagy űr tátong. Azonban mindenki megnyugodhat, a Naviban is van motor, méghozzá nem is valami speciális, elektromos agymotor elrejtve a hátsó kerékbe, hanem egy hagyományos, négyütemű egység.

 

Egyszerűen csak a robogókból ismert, lengőkarral egybeépí­tett kompakt kialakí­tásról van szó, ami ez esetben egy 110 köbcentimétere blokkot jelent. Az előbb emlí­tett nagy űr tehát igazából egy praktikus tároló, ahová az ingázó berakhatja például a táskáját. Ugyanakkor készült egy speciális doboz is, ami pontosan beillik a tank alatti helyre.

 

A pontos technikai részletek még nem láttak napvilágot, ennek ellenére tudható, hogy az új modell megállí­tásáról elöl és hátul is dobfék gondoskodik. Ez sokaknak fanyalgásra adhat okot, de ők vegyék számí­tásba, hogy a jármű vételára átszámí­tva körülbelül 160 000 forint lesz Indiában.