Darazsak a völgyben

Múlt hétvégén a Vespa Klub Magyarország szervezésében lezajlott az éves Vespa találkozó. Immáron kilencedik alkalommal gyűltek össze a Vespa szerelmesei, hogy megmutassák gépeiket, együtt guruljanak és megosszák tapasztalataikat egymással.

Már nem először került Verőcén, a Csattogó-völgyben megrendezésre a találkozó, í­gy ide már ismerősként várták vissza a vespásokat. A Csattogó-völgyi különleges táborhangulat mindenkit visszarepí­tett a gyerekkorába erre a pár napra.

A három napos rendezvényen volt nagyon sok móka, kacagás és persze a motorozás. Az első napot csak a kemény mag vállalta be, akik rögtön egy 180 km-es túrával indí­tottak. A napot Indián Joe és fia koncertjével zárták a tábor közösségi házában. A szombaton reggel indulókat a Dunakeszi Motorszalon – a magyarországi Vespa importőr – látta vendégül egy olasz reggelire. Ezzel a reggelivel egy hosszú távú együttműködés kezdődött el a Vespa Klub Magyarország és a Dunakeszi Motorszalon között. Ezután következett egy 140 km-es túra borongós időben, de szerencsés volt a társaság, komoly esővel nem találkozott. Sajnos a rossz idő miatt a szokásos játékok elmaradtak, mint a blokk-dobó verseny vagy a motoros ügyességi verseny, a Gimkana.

 

Hot Rod stí­lusban épült Patkány


Szombat estére 58 motor jött össze az ország minden szegletéből. Voltak itt Pécsről, Nyí­regyházáról, Szombathelyről, Debrecenből, a Balaton mellől vagy épp Angliából és volt, aki Ausztriából érkezett motorral. Vasárnapra az idő is megjavult, Letkés – Ipolyszalka – Párkány felé vettük az irányt, majd Esztergom és Dobogókő volt az úicél.

A résztvevők tulajdonában majdnem az összes Vespa motorkerékpár tí­pus megtalálható volt. A legöregebb Vespa egy 1965-ös évjáratú Vespa Super Sport 180 tí­pus volt, ami minden gond nélkül gurulta végig a 140 km-es túrát.

1965-ös évjáratú Vespa Super Sport 180


A mod dí­jat idén az angol zászló szí­neire fényezett Vespa PX200-as nyerte el. Szintén egy különleges stí­lusú gép a Hot Rod stí­lusban épült Patkány, aminek a rozsdafolt a szexepilje.

De volt itt gumi teszt is, a nyí­regyházi szekció az öt GTS-re öt különböző pár gumit rakott. A gumikkal több mint 800 km-t mentek hegyen-völgyön, esőben és napsütésben a három nap alatt. A teszt abszolú győztesével majd egy külön í­rásban foglakozunk.


Az angol zászló szí­neire fényezett Vespa PX200

Jövőre, 2013-ban lesz a 10. Országos Vespa találkozó, ahol -reményeink szerint- jóval több vespás vesz majd részt.
Az idei találkozó további képeit itt találja.